با اجرای طرح توزیع غذای نیم پرس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دوریز غذا جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 21 September 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:در جهان هر روز مقدار زیادی از مواد غذایی به صورت دور ریز به هدر می‌رود.
طبق آمارهای جهانی، ایرانی‌ها با دور ریز حدود ۳۰ درصد مواد غذایی، در این خصوص، متاسفانه رتبه بالایی را در کشورهای جهان به خود اختصاص داده اند.
یکی از راهکارهای موجود برای پیشگیری از دور ریز غذا در مرحله توزیع و مصرف، ارایه غذا در حجم‌های کوچکتری نظیر نیم پرس هست؛ تجربه موفقی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرا شده است.
 سیاوش باباجعفری دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: پس از بررسی میزان دور ریز غذا در مراکز تهیه و توزیع غذا در دانشگاه، راهکارهای مختلفی را پیشنهاد و اجرا شد که از جمله آن ها، ارایه غذای نیم پرس به صورت یک گزینه انتخابی در سامانه غذای دانشجویان بود.
این متخصص تغذیه و رژیم‌های غذایی با اشاره به آمارهایی که نشان از مصرف چهار برابری نان و غلات در ایران نسبت به مقدار میانگین جهانی دارد، اظهار امیدواری کرد که غذای نیم پرس بتواند در پیشگیری از مصرف زیاد مواد غذایی و بروز بیماری‌های واگیر نظیر چاقی و قند خون، مفید واقع شود.
 اسماعیل فردادمنش از فروش بیش از ۳۲ هزار غذای نیم پرس در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: این موضوع مورد استقبال دانشجویان به ویژه در بخش خواهران قرار گرفته ست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار