فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید توجه شهروندان و والدین به هشدارها و توصیه های پلیسی را خواستار شد
کد خبر: ۴۹۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 23 September 2017
تابناک فارس به نقل از دیار ممسنی:سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید توجه شهروندان و والدین به هشدارها و توصیه های پلیسی را به شرح ذیل خواستار شد:

۱- دقایقی زودتر از منزل برای عزیمت به مدرسه خارج تا مجبور به رانندگی با سرعت و انحراف و انسداد مسیر سایرین نشوید و همچنین قبل از سوار شدن، از وضعیت فنی وسیله نقلیه خود به ویژه سوخت، ترمز و … اطمینان کامل حاصل کنید.
۲- هنگام تعطیلی مدارس، از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس جدا اجتناب شود تا مشکلات عبور و مرور معابر فوق برای سایر شهروندان بوجود نیاید و توجه داشته باشید هرگونه اعمال خلاف مقررات شما والدین عزیز و رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و عدم پایبندی دانش آموزان به قوانین و مقررات می شود.
۳- همکاری لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی مستقر در تقاطع ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی ها و … برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشید.
۴- هرگونه مشکلات عبور و مرور به ویژه کمبود امکانات و تجهیزات ترافیکی در مسیرها و مقابل مدارس را به راهنمایی و رانندگی اعلام کرده و در استفاده ایمن از سرویس مدارس، فرزندان خود را مورد آموزش لازم قرار دهید.
۵- والدین از حمل وسایل با ارزش توسط فرزندان مثل طلاجات، تبلت و لب تاپ و … به علت احتمال سرقت افراد سود جو، خودداری کنند.
۶- خانواده ها به فرزندان خود آموزش دهند که از همراهی با افراد غریبه و یا سوار شدن در وسیله نقلیه آنها خودداری کرده و در صورت نیاز از خودروهای عمومی استفاده کنند.
۷- والدین گرامی به فرزندان خود آموزش دهند تا از ارتباط با افراد غریبه و پذیرفتن غذا و نوشیدنی از این افراد جدا پرهیز نمایند.
نیروی انتظامی شهرستان ممسنی توجه شهروندان را به منظور پیشگیری از سرقت در ایام محرم به نکات زیر جلب می کند:
۱- از شهروندان خواستاریم در هنگام مراجعه به حسینیه ها، مساجد و تکایا درب های ورودی و خروجی منزل را به قفل کتابی مناسب مجهز نمایند.
۲- از نگهداری طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد در منزل خودداری کنید.
۳- هنگام ترک اتومبیل، اسناد و اوراق شناسایی و اموال با ارزش را در داخل خودرو قرار ندهید.
۴- همیشه هنگام ترک خودروی خود از بسته شدن درها و شیشه ها اطمینان حاصل کنید.
۵- خودرو و موتور سیکلت خود را به لوازم نظیر دزدگیر، سویچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سویچی و سایر وسایل تاخیری و بازدارنده مجهز کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار