این روزها با نزدیکی بازگشایی مدارس در سطح شهر فسا جنب و جوش در فروشگاه های عرضه لوازم و التحریر و شور نو نشاط کودکان برای خرید لوازم و التحریر باعث شده تا فروش اقلام تحریری در بازار از رونق خاصی برخوردار شود.
کد خبر: ۴۹۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 24 September 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: این روزها با نزدیکی بازگشایی مدارس در سطح شهر فسا جنب و جوش در فروشگاه های عرضه لوازم و التحریر و شور نو نشاط کودکان برای خرید لوازم و التحریر باعث شده تا فروش اقلام تحریری در بازار از رونق خاصی برخوردار شود.

برای همین موضوع سری زدیم به چند فروشگاه لوازم تحریر از فروش کالای ایرانی و خارجی جویا شدیم، که متاسفانه بیشتر فروشندگان رغبتی به فروش کالاهای ایرانی نداشتند و علت آن را بی کیفیت بودن و همتراز بودن قیمت کالای ضعیف ایرانی با کالای مشابه با کیفیت خارجی عنوان کردند. 


جالب اینجاست که یکی از فروشندگان به ما می گوید کالای ایرانی همان کالای وارداتی چینی بی کیفیت است و تولید کنندگان مواد خام بی کیفیت را وارد ایران میکنند و با بسته بندی ایرانی آن را بفروش می رساند.
این فروشنده چند مدل دفتر خارجی و دو مدل دفتر ایرانی را نشان می دهد و می گوید : اگر شما جای خریدار بودید کدام یک را انتخاب میکردید کیفیت برگه هایی با ضخامت عالی و جلد براق در تنوع فراوان یا دفاتر بی کیفیت تولیدی داخل با تنوع کم؟


برای مثال مدادی را نشان می دهد که تولید داخل و دارای کیفیت نسبتاً خوبی است اما از مواد اولیه خارجی ، در این حال تعدادی خریداران مشغول خرید بودند، طی همین گفتگو ها وارد بحث شدده و اعلام کردند ما برای کودکانمان سعی می کنیم از وسایل خارجی استفاده کنیم که هم زیبا تر و هم نسبت به کیفیت مقرون به صرفه ترند.


طی چند مراجعه خبرنگار ما به این نوع فروشگاه ها داشتم اکثرا به اتقاق حرف های یکدیگر را تایید می کردند و متاسفانه از کالای ایرانی به صورت عمده برای فروش خبری نبود. حال باید دید که آیا تدبیری برای کاهش قیمت کالای ایرانی و افزایش کیفیت آن اندیشه می شود یا خیر .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار