مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق شد تا بالاترین نگارش استاندارد جهانی ایزو ۹۰۰۱ را به دست آورد.
کد خبر: ۴۹۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 25 September 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: کوروش عزیزی معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه پس از انجام حدود یک سال و نیم پیگیری و ارائه آموزش‌های لازم موفق شد تا مدرک استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نگارش ۲۰۱۵ که بالاترین سطح استاندارد در زمینه‌های متنوع مدیریت کیفیت است را دریافت کند.

وی ادامه داد: از اصلی‌ترین ویژگی‌های دریافت این استاندارد، مدیریت کامل و جامع بر کل سیستم اداری و خدماتی تربیت بدنی و نیز جلوگیری هوشمندانه از بروز افت کیفیت در ارائه خدمات مطلوب و بر اساس شرح وظیفه دستگاه تربیت بدنی دانشگاه است.

دکتر عزیزی جلوگیری از افت کیفیت خدمات را یکی از مزایای بسیار مفید دریافت این استاندارد برشمرد و افزود: موسسات نظارت کننده بر این استاندارد، پس از احراز چنین مدرکی، به صورت مستمر، نظارت‌های خود را آغاز و بر روند پیشرفت منظم و نیز جلوگیری از افت کیفیت احتمالی نظارت دقیقی را انجام می‌دهند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مواردی بسیار حائز اهمیت در ایزو ۹۰۰۱، حاکمیت تفکر سیستمی و رویکرد فرآیند است، بدین معنی که این استاندارد، سازمان را در قالب یک سیستم می‌بیند و با نگاه فرآیندگرا به سازمان سعی می‌کند، ارتباط مطلوبی را بین واحد‌های سازمان ایجاد کند تا علاوه بر بهبود ارتباطات سازمان و کیفیت این ارتباطات، بتوان محصول و خدمات بهتری را نیز به مشتری ارائه کرد.

دکتر عزیزی ادامه داد: همچنین استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در آخرین نگارش خود در سال ۲۰۱۵ میلادی، با ایجاد الزاماتی در مستندسازی سازمان، سعی در ایجاد نظم می‌کند و بر این اساس لازم است سازمان‌ها فرآیند‌ها و اقداماتی که بر رضایت مشتری و تولید محصول با کیفیت تاثیر می‌گذارد را مکتوب کرده و برای آن روش‌های مشخصی را بنویسد تا سازمان بتواند محصول و خدماتی با کیفیت یکسان ارائه کند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تلاش برای دریافت این استاندارد برای همه مدیریت‌های معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: از حدود ۲ سال پیش که تصمیم برای دریافت چنین استانداردی در این مدیریت قطعی شد، راه دشواری پیموده شد ثمره این تلاش‌ها دریافت استاندارد معتبر ایزو ۹۰۰۱ به عنوان نخستین مجموعه ورزشی در سطح کشور بود.

دکتر حیدر صفرپور ادامه داد: از کمتر از ۲ سال پیش، کارگاه‌های منظم آموزشی با حضور اساتید مجرب و صاحب نام در زمینه استاندارد سازی برای همه کارکنان مدیریت تربیت بدنی و سایر مدیران برگزار شد و کارشناسان، کارکنان و دست اندرکاران این مدیریت، ضمن دریافت آموزش‌های لازم، نسبت به اجرای نظارت‌های آموزشی اقدام کردند.

وی با بیان اینکه پس از این مرحله، نظارت‌های مستمر، بررسی‌ها و ممیزی‌های ضروری از سوی موسسه مربوطه انجام و راهکار‌های مورد نظر ارائه شد، افزود: اینک و پس از گذراندن همه این مراحل، نخستین مجموعه ورزشی در سطح کشور و نیز نخستین دانشگاه علوم پزشکی هستیم که موفق به دریافت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ از موسسه بین المللی و بسیار معتبر "توف ویسن" در کشور آلمان شده ایم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از مهم‌ترین فوائد اجرای مفاد پروتکل استانداردسازی ایزو ۹۰۰۱ بویژه در نگارش ۲۰۱۵ این پروتکل، صرفه جویی بالا در منابع مالی و انسانی است که همین مورد می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی یاری رسانده و تاثیر بسزایی در مدیریت هزینه و منابع داشته باشد.

مدرک استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نگارش ۲۰۱۵ که بالاترین استاندارد موجود جهانی در نوع خود است به مدت ۳ سال از تاریخ صدور، اعتبار داشته و در طی این مدت، هر ۶ ماه یک بار دستگاه دریافت کننده مورد ممیزی و بررسی کامل توسط موسسه صادر کننده استاندارد قرار می‌گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار