مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ۱۰ مهر را آخرین مهلت ارسال آثار به کنگره شعر عاشورایی اعلام کرد.
کد خبر: ۴۹۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 25 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،حجت الاسلام رحیم جعفری ، با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعرعاشورایی با عنوان «دروازه قافله عشق» در استان کرمانشاه گفت: این کنگره نخستین کنگره شعر عاشورایی در استان بوده که در دو بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار می‌شود.

وی میزبانی زائران کربلا توسط کرمانشاهیان از دیر باز را از دلایل برگزاری این کنگره در استان برشمرد و آن را افتخاری برای کرمانشاهیان دانست.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه محل برگزاری این کنگره را شهرستان کنگاور استان کرمانشاه اعلام کرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این کنگره را ۱۰ مهر ۹۶ اعلام کرد و یادآور شد: استان کرمانشاه از دیرباز جایگاه ویژه ای در شعر آیینی داشته و شاعران توانمندی را تربیت کرده است.

حجت الاسلام جعفری، ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های شعری و شاعران آیینی موجود در استان، این جشنواره به شکلی قوی برگزار شود.

وی آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورابا صفات و فضائل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی –عاشورایی، شناسائی شاعران جوان شعر آیینی و ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرکت در این کنگره برای همه رده های سنی آزاد است و  شاعران بدون محدودیت سنی می توانند در این کنگره شرکت کنند.

وی افزود: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب های شعری بلامانع  بوده و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلا چاپ شده باشند.

جعفری تصریح کرد: در بخش اصلی و ویژه هر شاعر می تواند ۳ اثر ارسال کند و در بخش اصلی به تفکیک زبان ۵ نفر و در بخش ویژه نیز ۵ نفر انتخاب می شوند. در بخش ویژه موضوع ایثار و شهادت  نیز با تکیه بر شهدای مدافع حرم استان کرمانشاه اشعار باید ارسال شود و با توجه به جایگاه شهدای مدافع حرم در دفاع از اماکن مقدسه لازم است نام و یاد این شهدای بزرگوار را حفظ کنیم.

وی  ادامه داد: هر شاعر باید مقررات مندرج در فراخوان که در سایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آدرس  kermanshah.farhang.gov.ir  بارگذاری می شود رعایت کند و به برگزیدگان جشنواره نیز هدایای ارزشمندی اهدء می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار