رئیس شورای هیئات مذهبی فارس مدعی شد كه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و استفاده از اشعار بی‌محتوا و هجو در برنامه‌های اجرا شده توسط هیئات مذهبی استان به صفر رسیده است.
کد خبر: ۵۰۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 05 October 2017
مظفر مختاری، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و اقتصادی شورای عالی هیئات مذهبی کشور و رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینکه درمراسم عزارداری سالار شهیدان امام حسین (ع)، تمامی هیئات مذهبی برای برگزاری این مراسم‌ها فعالیت چشمگیری داشته‌اند، افزود: نیروی انتظامی و در رأس آن فرمانده این نیرو در فارس دربرقراری نظم و امنیت این مراسم‌ها همکاری گسترده‌ای با شورای هیئات مذهبی استان فارس داشته‌اند.

وی به عملکرد این شورا در حوزه نظارت و سنجش عملکرد هیئات مذهبی اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این حوزه، پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و استفاده از اشعار بی‌محتوا و هجو در برنامه‌های اجرا شده توسط هیئات مذهبی استان به صفر رسیده است.

مختاری افزود: شورای هیئات مذهبی با هدف جلوگیری از ورود و گسترش خرافات و مطالب هجو و بی ارزش در جشن‌ها و مراسم سوگواری در مناسبت‌های مختلف، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی با استفاده از دانش کارشناسان خبره مسایل ادبی و دینی کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و اقتصادی شورای عالی هیئات مذهبی کشور، تقویت باورهای دینی جوانان، زدودن گرد و غبار خرافات و انحراف از مسایل دینی و محافظت و انتقال صحیح باورهای دینی نسل جوان و کمک به انتقال این باورها به نسل‌های بعدی را از وظایف هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های هیئات مذهبی، رصد و ظرفیت‌یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‎های فرهنگی و اجتماعی است.

مختاری، ساماندهی دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی استان را یکی از ضرورت‌ها و برنامه‌های کاری شورای هیئات مذهبی استان در ابتدای قبول مسئولیتش عنوان کرد و گفت: ساماندهی هیئات مذهبی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های مختلف، نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق بود که با همکاری روسای هیئات این امر مهم در یکی دوسال گذشته به خوبی در استان فارس انجام شده است.

وی، نتیجه این برنامه‌ریزی و ساماندهی را، برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های اجرا شده توسط هیئات مذهبی دانست و گفت: برقراری هماهنگی بین هیئات مذهبی برای ایجاد تجمع‌هایی عظیم و نمایش اقتدار هیئات‌های مذهبی شهر شیرازنیز از دیگر نتایج این برنامه‌ریزی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار