رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد از توزیع 235 سبد غذایی در بین مادران باردار و شیرده و بی بضاعت و مبتلا به سوء تغذیه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از راه دانا:رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد، هدف از توزیع سبد غذایی بنیاد علوی را بهبود سلامت مادران دانست و گفت: این سبدهای غذایی به مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آنهایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم است، اهدا می شود.

دکتر خدابخش چگینی افزود: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

کارشناس مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد گفت: این سبد غذایی شامل بـرنـج، ماکارونی، کنسرو نخود فرنگی، لوبیا چیتی، پنیر، سویا، مرغ، کنسرو تن مـاهی، عدس، خرما، روغن مایع، عسل و شکر است.

پریناز نیکویی افزود: مادران واجد شرایط از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی تحت پوشش این طـرح قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران به شمار می‌رود و رعایت تغذیه اصولی علاوه برافزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم‌خونی و بیماری‌های بعدازآن نیز می‌شود.

این کارشناس تغذیه یاد آور شد: بنیاد علوی از سال 1387 به دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده دچار سـوء ‌تغذیه در مناطق کمتر توسعه ‌یافته کشور کرده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار