نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود هتل و زیرساخت های مناسب گردشگری در شهرستان مرودشت مانعی بر سر راه بهره گیری از ظرفیت آثار تاریخی همچون تخت جمشید و نقش رستم در توسعه منطقه است.
کد خبر: ۵۰۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 06 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی برومندی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت افزود: با وجود این که در مجاورت بزرگترین آثار باستانی دنیا از جمله تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد قرار داریم ولی به دلیل نداشتن هتل مناسب واستفاده بهینه از این آثار باستانی هنوز نتوانسته ایم استفاده مفیدی از این آثار در صنعت گردشگری داشته باشیم . 
وی اظهار کرد: این در حالی است که سالانه حدود سه میلیون نفر از این آثار باستانی دیدن می کنند. 
این نماینده مجلس گفت: در صورتی که این آثار تاریخی متعلق به کشور دیگری بود، به تنهایی می توانستند درآمد زیادی را برای آن کشور به ارمغان آورند. 
برومندی در ادامه گفت: شهرستان مرودشت به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان فارس وقطب کشاورزی استان وکشور متاسفانه در سال های اخیر در مواجه با خشکسالی با محدودیت های زیادی مواجه شده است . 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات صنعتی وکارخانجات تعطیل شده در سطح شهرستان ابراز داشت: متاسفانه کارخانه آزمایش در سال 1383 به شیوه نادرست به بخش خصوصی واگذار شده وپرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی صاحبان این کارخانه به همراه کارخانه آرد دادلی در دستگاه قضایی موجود است. 
وی ادامه داد: در پی این اتفاقات، حدود 2 هزار و 500 تن از کارکنان این کارخانه ها بیکار شدند و از این رو، در این زمینه تقاضای مساعد وهمکاری لازم را جهت راه اندازی مجدد این کارخانه داریم .
برومندی در ادامه از رئیس مجلس شورای اسلامی واستاندار فارس با توجه به شرایط خشکسالی های اخیر موجود تقاضا کرد که در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی وداخلی از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این شهرستان اقدامات لازم صورت گیرد .
وی در ادامه درباره مشکلات شهرستان های پاسارگاد وارسنجان وعدم استفاده این شهرها از اعتبارات ماده 180 نفت و گاز اظهار داشت: در سطح استان فارس نقاط محروم تر از این مناطق نیز وجود دارد که از اعتبارات 2 درصد نفت و گاز برخوردار هستند. 
این نماینده مجلس گفت: شهرهای ارسنجان و پاسارگاد به عنوان محروم ترین نقاط استان از این امتیاز برخوردار نبوده اند و از این رو، نیاز به توجه بیشتری به این مناطق داریم . 
این جلسه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار فارس برگزار شد.
علی لاریجانی رئیس مجلس روز جمعه در سومین روز سفر خود به استان فارس به شهرستان مرودشت سفر کرد. وی پیش از این در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهرستان های ممسنی، سپیدان، اقلید، آباده و خرمبید حضور یافت. رئیس مجلس شامگاه جمعه به سفر سه روزه خود به فارس پایان می دهد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار