رئیس مجلس که به استان فارس سفر کرده بود در جلسه شورای اداری مرودشت در خصوص برخی مسائل توضیحاتی ارائه کرد که گزیده ای از آن را می خوانید.
کد خبر: ۵۰۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴ 07 October 2017
لاریجانی گفت: در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر کارمند دولت هستند و در کل هزینه‌های جاری کشور بالا است و بودجه برای انجام فعالیت‌های عمرانی کم است.
 
وی ادامه داد: مسئولان حرف‌های مردم را می‌شنوند اما مشکلات نیز پیچیده شده است، بنده نگرانی‌های بخش فرهنگی و بازنشستگان را می‌دانم و جلسات مختلفی با آنان برگزار کردم و این خیلی تأسف‌بار است که یک دبیر بازنشسته که دارای فرزند، نوه و خانواده است، با حقوق کمتر از یک‌میلیون تومان زندگی کند.
 
 رئیس مجلس افزود: نظارت مجلس به کار دولت در زمینه‌های صنعتی پیگیری می‌شود و نظرات کارشناسان در این رابطه لحاظ می‌شود.
 
در خصوص اصلاح سیستم بانکی نیز کارها انجام‌شده تا مسائل مختلف مانند وجود شبهه ربوی بودن عملیات بانکی حل شود و به‌زودی بحث اصلاح سیستم بانکی در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود.
 
وی گفت: در سه الی چهار سال گذشته به مدارس علمیه کمک‌های صورت گرفته اما بنده خیلی این موضوع را قبول ندارم که روحانیت، دولتی شود چراکه روحانیت شیعه باید مستقل باشد؛ علی‌رغم اینکه در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. به دلیل اینکه دولتی شدن روحانیت باعث می‌شود ملاحظات کاری در نظر گرفته شود و در درازمدت به نفع جامعه نیست.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: شهید مطهری بیان داشتند یکی از نقاط قوت روحانیت، استقلال مالی است. البته قبول دارم حقوق روحانیون کم است، اما راه‌حل رفع این مشکل، دولتی کردن روحانیت نیست. چراکه در درازمدت به نفع فرهنگ دینی کشور نیست. البته در خصوص کمک به ساختمان و احداث خانه عالم، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود اما اگر وضعیت معیشتی روحانیون از طریق سیستم خود پیگیری شود، حرف‌ها رساتر هست.

وی ادامه داد: نظارت مجلس به کار دولت در زمینه‌های صنعتی پیگیری می‌شود و نظرات کارشناسان در این رابطه لحاظ می‌شود. در خصوص اصلاح سیستم بانکی نیز کارها انجام‌شده تا مسائل مختلف مانند وجود شبهه ربوی بودن عملیات بانکی حل شود و به‌زودی بحث اصلاح سیستم بانکی در صحن علنی مجلس پیگیری می‌شود. در خصوص تجدیدنظر بر نحوه اخذ و محاسبه مالیات بر ارزش‌افزوده، اقداماتی در مجلس صورت گرفته و این موضوع پیگیری می‌شود و در این خصوص نظرات تولیدکنندگان نیز گرفته‌شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار