عضو کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز با اشاره به لزوم مشارکت مردم در انجام امور خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی شهر شیراز بر نظارت همگانی بر عملکرد شورای شهر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 08 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: عبدالرزاق موسوی عصر امروز بابیان اینکه سؤال، تحقیق و تفحص ابزارهای قانونی نمایندگان مردم در شورای شهر در جهت اعمال نظارت است، اظهار داشت: از شهردار منتخب و مدیران شهرداری می‌خواهم باهمت و تلاش خود زمینه‌ای فراهم آورند تا در طول مدت چهار سال فعالیت شورا ضرورتی برای استفاده از این مکانیزم های قانونی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: شورای چهارم در آخرین روزهای فعالیت خود مجموعه‌ای از پروژه‌ها را به‌عنوان برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شیراز مصوب کرد که با تلاش مجموعه کارشناسان شهرداری و کمیسیون‌های شورا در حال اصلاح و درواقع تنظیم برنامه پنج‌ساله هستیم.

عضو کمیسیون حقوق شهروندی تأکید کرد: برنامه‌ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی با همکاری و موافقت سایر دستگاه‌ها، اقدام در خصوص تشکیل و حمایت از بخش‌ها و نهادهای مدنی نظارت بر امور بهداشت شهر از اهم وظایف شورا است که باید در برنامه پنج‌ساله به‌خوبی نشان داده شود.

موسوی بابیان اینکه ریه و دستگاه تنفس و سرمایه تجدید ناپذیر شهر و شهروندان فضای سبز و به‌ویژه باغات قصر دشت است، افزود: هرگونه دست‌اندازی به باغات از هر فردی، تعرض به هویت و موجودیت شهر و شهروندان است؛ از همه مسؤولان و مدیران و مردم و نهادهای مدنی می‌خواهیم برای حفظ و گسترش این سرمایه ملی به شورا کمک کنند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: نظارت همگانی بر شورا و دستگاه‌های عمومی خدمات‌رسانی، لازمه حفظ سلامت و کارایی شورا و سایر دستگاه‌هاست؛ از مطبوعات، رسانه‌ها، نهادهای مدنی و احزاب می‌خواهیم به رسالت تاریخی خود عمل و با نظارت منصفانه و کارشناسانه بر عملکرد این نهادها از حقوق مردم دفاع کرده تا امکان سوءاستفاده برای منفعت‌طلبان و سود جویان فراهم نشود.

موسوی گفت: از شهردار جدید شیراز می‌خواهم، در استفاده از مدیران علاوه بر تخصص، تجربه کافی به مقبولیت در بدنه شهرداری، پاک دستی سلامتی مالی وامانت داری آنان توجه نموده و از به‌کارگیری مدیران در حال تحصیل و یا فعال اقتصادی مرتبط با حوزه فعالیت شهرداری خودداری کند تا زمینه هرگونه سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری ایجاد نشود.

وی در پایان افزود: درحالی‌که مستند نامه وزارت کشور به‌واقع مصوبه دو سال قبل مجلس شورای اسلامی است، چرا در مهلت قانونی و باگذشت این مدت، نامه رد صلاحیت شهردار منتخب صادر می‌شود؟ شنیده می‌شود از بین شهرداران کنونی، افراد مشابه شهردار منتخب شیراز وجود دارد؛ اگر چنین باشد، چگونه این اقدام قبل توجیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار