همایش بین المللی حافظه و میراث بین فرهنگی با تمرکز بر فرهنگ 3 کشور ایران، فرانسه و آلمان به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می شود .
کد خبر: ۵۰۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:انوشیروانی دبیر علمی همایش بین المللی حافظه و میراث بین فرهنگی با بیان اینکه این همایش ۲۳ و ۲۴ اکتبر مصادف با یک و ۲ آبان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، گفت: حافظه فرهنگی یکی ازحوزه‌ها و رشته‌های جدید بین رشته‌ای در علوم انسانی است و رشته هایی، چون ادبیات، تاریخ، فلسفه، مطالعات ادیان، اسطوره شناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی و بسیاری از رشته‌های دیگر علوم انسانی را در برمی گیرد.

وی تاثیر حافظ بر گوته را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تعاملات بین فرهنگی برشمرد و افزود: هدف ما بررسی تعامل فرهنگ‌های مختلف بر یکدیگر و تاثیراتی که در این میان بر یکدیگر داشته اند و تقویت این تعاملات فرهنگی است.

استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه شیراز درباره نحوه برنامه ریزی برای برگزاری همایش گفت: همایش بین المللی حافظه و میراث بین فرهنگی بر اساس همکاری‌ها و تعامل‌های دانشگاه شیراز و استراسبورگ فرانسه از یک سال قبل برنامه ریزی شده است.

انوشیروانی بیان کرد: در ادامه این همایش، همایش بعدی در فرانسه برگزار می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار