جلسه هم اندیشی نایب رئیسان هیات های ورزشی شیراز با حضور دکتر سالاری رئیس ورزش و جوانان شیراز و لیلا دودمان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی و عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 09 October 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:جلسه هم اندیشی نایب رئیسان هیات های ورزشی شیراز با حضور دکتر سالاری رئیس ورزش و جوانان شیراز و لیلا دودمان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی و عضو شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد. 

 در این جلسه مسوولان ورزش بانوان شهر شیراز با بیان مشکلات رشته های مختلف ورزشی خواستار رسیدگی در این موضوع شدند. در ابتدای این نشست محسن سالاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با بیان اینکه افرادی که در این جلسه حاضر هستند چرخ ورزش بانوان شیراز را به حرکت در آورده اند گفت: آمار بانوان ورزشکار سازمان یافته در شهر شیراز از آقایان بیشتر است که این موضوع مؤید اهمیت رفع مشکلات حوزه ورزش بانوان است از حضور دکتر لیلا دودمان در این جلسه خرسندیم، چرا که با توجه به مشغله های زیادی که پست ایشان به عنوان نماینده مردم در شورای شهر دارد ورزش در اولویت قرار داده شده است. 
وی ادامه داد، هم اکنون در سطح شیراز خانم ها در ورزش همگانی نسبت به آقایان مشارکت بیشتری دارند. 
در ورزش حرفه ای بانوان شهرستان شیراز با 50 تیم در لیگ های کشوری از جمله برتر، یک و دو حضور دارند. 
سالاری با بیان اینکه منابع انسانی ورزش شیراز در کشور سرآمد هستند افزود: مشکل ورزش بانوان به دو بخش مالی و سخت افزاری تقسیم می شود چرا که صرفاً داشتن منابع انسانی برای موفقیت یک سازمان کافی نیست. 
وی ورزشگاه پیر حجاب را تنها مکان اختصاصی ورزش بانوان دانست و گفت: باید بین متولیان امر در حوزه ورزش شیراز سینرژی و هم افزایی اتفاق بیفتد ارگان هایی مثل شورا (که با رأی مردم در این جایگاه قرار گرفته اند) آموزش و پرورش، سپاه و ... در کنار اداره ورزش و جوانان سرعت چرخش ورزش را افزایش دهند. 

در ادامه نایب رئیسان هیات های مختلف مشکلات موجود در رشته های ورزشی خود را مطرح کردند.  خرمی نژاد دبیر هیات بدمینتون مشکل مالی را دغدغه اصلی این هیئت پر پتانسیل خواند و از تشکیل این جلسه در بدو حضور دودمان در شورا اظهار رضایت کرد و گفت: ورزشگاهی که اختصاص به بانوان داشته باشد نداریم. 

نایب رئیس هیات ژیمناستیک گفت: فرهنگ در ورزش امروز جا مانده است، امیداوریم بتوانیم با کمک شما فرهنگ را نیز در ورزش بیش از این جاری کنیم. 
5/99 درصد از ورزشکاران بانوی ژیمناستیک فارس، شیرازی هستند، اما نداشتن سالن تخصصی مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است و اجاره کنندگان اماکن ورزشی نیز به جیب و مشکلات خودشان بیشتر از توسعه ورزش بانوان فکر می کنند. 

کریمی نایب ریئس ورزش های رزمی شیراز گفت: 13 سبک فعال رزمی در سطح ورزش های رزمی بانوان در شیراز داریم و مشکلات مالی گریبانگیر این رشته است. 

فاضلی نایب رئیس ورزش های بومی – محلی و روستایی گفت: این هیئت هیچگونه راه درآمدی ندارد و برای برگزاری بازی های پر تعداد ورزش های بومی محلی با مشکلات زیادی روبرو است. 

عطایی نایب رئیس هیات جانبازان و معلولین اظهار داشت: اشتغال، درآمد، حمل و نقل ویلچر از مشکلات ورزشکاران خانم این رشته است، امیدوارم سالن هایی از شهرداری برای جانبازان و معلولان مناسب سازی می شود. 

زارعی نایب رئیس هیات سوارکاری در این نشست خاطر نشان کرد: در 3 و 4 سال گذشته ورزش سوارکاری پیشرفت زیادی داشته است و توقع این را دارد که با توجه به حضور نوجوانانن و نونهالان دختر در این رشته مکان های نزدیک تر به شهر برای مسابقه و تمرین در نظر گرفته شود. 

زارع نایب رئیس هیات فوتبال تصریح کرد: از شورای شهر متوقع هستیم بودجه ای را برای تیم های لیگ برتری بانوان در رشته های مختلف اختصاص دهد. 
اختصاص بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز برای جذب مخاطب می تواند کمک خوبی به ورزش بانوان کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار