حیدر اسکندرپور با رأی قاطع شورای شهر به عنوان گزینه انتخابی شهرداری شیراز برگزیده شد.
کد خبر: ۵۰۶۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳ 09 October 2017
تابناک فاس به نقل ازافسانه:روز گذشته در دوازدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر و پس از آنکه وزارت کشور حکم عبدالحمید معافیان را به عنوان شهردار شیراز تایید نکرد، شورای پنجم شهر شیراز در گام بعدی گزینه شهرداری را با رأی گیری از میان چهار فردی که به مرحله نهایی انتخاب شهردار  رسیده بودند (حیدر اسکند پور، محمدرضا حسن پور، نادر طیبی و سید احمد موسوی) انتخاب کرد و هر ۱۳ عضو شورا به اتفاق آرا حیدر اسکندرپور را به عنوان گزینه شهرداری برگزیدند. عبدلحمید معافیان ساعتی پیش از آغاز این جلسه در جلسه ای غیر علنی با اعضا شورای شهر حضور یافته بود.  به گفته احمدرضا دستغیب، رئیس شورای شهر شیراز، معافیان در این جلسه از اعضاء شورا خواست با انتخاب گزینه جدید شهرداری شیراز انجام امور مردم و شهر شیراز را به تعویق نیندازند.

معافیان در حاشیه این جلسه گفت با اشاره به اینکه انتخاب شهردار بر عهده شورای شهر است بر حمایت قاطع خود از گزینه انتخابی شهرداری شیراز تاکید کرد. وی همچنین درباره حیدر اسکندر پور گفت: اسکندرپور از نظر تفکر، رویکرد و برنامه اجرایی به من نزدیک است و ایشان را فردی شایسته می دانم. اسکندرپور در حاشیه نشست شورای شهر و پس از انتخاب به عنوان گزینه شهرداری شیراز با ابراز تاسف از اینکه شهر شیراز از ظرفیت ملی و استانی معافیان محروم شده است گفت: بی شک از ظرفیت و همراهی  ایشان در بخش های مختلف استفاده خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه نگاه انسان محور و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی بهتر شهروندان در مدیریت شهرداری شیراز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود، افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با همراهی سایر دستگاه ها اولویت شهرداری است.

اسکندرپور گفت:از تلاش برای تحقق سهم 30 درصدی مدیریتی زنان و جوانان در بدنه شهرداری خبرداد و گفت: با توجه به اینکه زمینه برای حضور زنان در سطوح مدیریتی شهرداری شیراز فراهم است بستر را برای به‌کارگیری توان مدیریتی آنها در شهرداری فراهم می‌بینم.

وی ضمن تبریک مجدد به مهندس تبادار استاندار فارس گفت: با توجه به شناختی که از ایشان دارم و  تجربه مفید وی در حوزه های مختلف بویژه عمرانی و مرتبط با شهرداری اطمینان  دارم که پشتیبانی و همراهی مهندس تبادار می تواند آینده خوبی را برای شهرداری و شهر شیراز رقم بزند. وی ضمن شهردار منتخب شیراز همچنین با بیان اینکه شهر شیراز به زودی از حضور طیف مدیران جوان
 بهره مند خواهد شد بر اعتقاد کامل خود به توان مدیریتی جوانان تاکید کرد. وی همچنین گفت: تا زمانی که به صورت رسمی به عنوان شهردار شیراز فعالیتش را آغاز نکرده هیچ رایزنی درباره پست های مختلف شهرداری نخواهد داشت و هر گونه لیست یا خبر منتشر شده را از هم اکنون تکذیب می‌کند.

در روزهای گذشته  نامه اى از سوى مدير كل دفتر امور شوراهاى اسلامى شهر و روستاى وزارت كشور با عنايت به استفساريه به شوراى شهر شيراز ارسال شد. در اين نامه آمده است اخيرا مجلس شوراى اسلامى در خصوص تبصره 1 ذيل ماده واحده قانون ممنوعيت به كارگيرى بازنشستگان مصوب 1395 مبنى بر اينكه بازنشستگانى كه به واسطه انتصاب يا انتخاب در يكى از سمت هاى مذكور در ماده 71 قانون مديريت خدمات كشورى و همطرازان آنها به كارگيرى مى شوند از شمول ممنوعيت اين قانون مستثنى هستند و هر سمتى در زمان بازنشستگى يا قبل از آن داشته اند، ملاك عمل نيست؛ ضرورى است شوراى شهر در اسرع وقت نسبت به انتخاب فرد واجد شرايط ديگرى كه شرايط مندرج در آيين نامه اجرايى شرايط احراز تصدى سمت شهردار مصوب 1377 از جمله سوابق اجرايى مناسب مدرك و رشته تحصيلى مرتبط و... را دارا باشد، به عنوان شهردار شيراز انتخاب نمايد.

 تا زمانی که حکم شهرداری اسکندرپور به تایید وزارت کشور برسد شهرداری شیراز همچون ۵۰ روز گذشته توسط محمد حسن اسدی به عنوان سرپرست شهرداری اداره خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار