اگرچه مشغله‌های زندگی ماشینی این روزها به زندگی سنتی شهرها و بخش‌ها و روستاها و عشایر نیز رسوخ کرده و حتی نوع پوشش را تحت تاثیر قرار داده است، اما هنوز پوشش محلی و سنتی جایگاه خود را دارد.
کد خبر: ۵۰۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ 09 October 2017

تابناک فارس به نقل از ایسنا: ابتکار حضور جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس ابتدایی در روستای مال محمود شهرستان ممسنی با لباس محلی در کلاس درس، نشان داد که نزد روستائیان و عشایر توجه به آئین‌های محلی و سبک زندگی و سنت‌های ماندگار است و همچنان جایگاهی مانا دارد.


توجه به آئین‌ها و سنت‌های محلی، با حرکت نمادین دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید اصغر نوت روستای مال محمود شهرستان ممسنی و استفاده از لباس محلی برای برپایی بزرگداشت آغاز سال تحصیلی جدید، نمایش داده شد.


راهبر آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در این خصوص  گفت: استفاده از پوشش محلی برای شروع سال تحصیلی به پیشنهاد مشترک دانش‌آموزان و معلمان و مسئولان در مدرسه ابتدایی شهید اصغر نوت انجام شد.


داریوش احمدی با بیان اینکه این حرکت نمادین تنها اختصاص به یک روز داشت، گفت: در این روز اکثر دانش‌آموزان به همراه اغلب آموزگاران و مسئولان با پوشش محلی در مدرسه حاضر شدند.


وی، پوشیدن لباس محلی در مدارس را بستر ساز آشنایی فرزندانمان با پوشش گذشتگان خود دانست و گفت: لذت یادهی و یادگیری یکی از اهداف این کار است.


راهبر آموزشی شهرستان ممسنی معتقد است که اجرای چنین ابتکاراتی زمینه‌ی انگیزشی برای توجه به داشته‌ها، سنت‌ها و آئین‌های ملی و دینی خصوصا در نسل جدید خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار