رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه ها برای راه اندازی شهرک دوستدار سالمند برای ارائه خدمات بهداشتی به سالمندان در شیراز هستیم.
کد خبر: ۵۰۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 10 October 2017
محمد هادی ایمانیه ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان در جمع خبرنگاران، گفت: بیمارستان شهید فقیهی شیراز به عنوان مرکز دوستدار سالمندان مد نظر قرار گرفته شده و ۶۰ درصد مراقبت های این مجموعه در خصوص سالمندان است.

وی ادامه داد: در حوئزه سلامت فعالیت های زیادی در استان فارس انجام شده که بخش عمده ای از آن مربوط به سالمندان است و در این راستا به طور میانگین بیش از ۷۴ درصد سالمندان برای یک مرتبه از این خدمات استفاده کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: از دیگر برنامه های ما راه اندازی شهرک دوستدار سلامت برای سلامندان است که اگر در این راستا همکاری های لازم انجام شود به طور حتم شاهد خدمات رسانی بهتر در این راستا خواهیم بود.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز با اشاره به وضعیت سالمندان استان فارس، گفت: در حال حاضر ۲۵۸ هزار و ۷۲۶ سالمند در استان فارس حضور دارند که با توجه به روند کنونی جمعیت، به زودی شاهد افزایش آنها خواهیم بود.

مرتضی موسوی تصریح کرد: شهرستان‌های آباده، اقلید، جهرم و شیراز دارای بیشترین تعداد سالمند در استان فارس هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ مرکز نگهداری از سالمندان در استان فارس فعالیت می کند که باید با توجه به افزایش سالمندان در آینده به دنبال افزایش تعداد تخت باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار