معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با توجه به ابلاغ بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار، تمام دستگاه های اجرایی و اقتصادی استان برای تک رقمی شدن بیکاری برنامه ریزی و فعالیت کنند.
کد خبر: ۵۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 10 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:یدالله رحمانی افزود: هم اینک برنامه های اشتغال فراگیر در قالب طرح های مهارت آموزی، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و اعطای تسهیلات ایجاد اشتغال پایداردرمناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و معافیت های بیمه ای در فارس در حال اجرا است که کوشش مضاعف در اجرای آن ها می تواند نوید دهنده ایجاد اشتغال مناسب در استان باشد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح های برنامه فراگیر اشتغال، کمیته ای به منظور راهبری و نظارت بر عملکرد سازمان ها و اداره های کل استان تشکیل شده تا ضمن ایجاد هماهنگی های مورد نظر در بین دستگاه های اجرایی و اقتصادی، نسبت به پایش و ارزیابی اجرای طرح نیز نظارت کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: با توجه به شناسایی رسته های منتخب شغلی بر اساس قابلیت ها و پتانسیل های منطقه ای در فارس و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در کارگروه تخصصی اشتغال این استان، اداره ها، سازمان ها و تشکل های بخش خصوصی باید با بهره گیری مضاعف از محدودیت های زمانی تا پایان امسال پیگیری اشتغال جوانان جویای کار باشند.
رحمانی درباره اجرای طرح های کارانه اشتغال جوانان فارس هم گفت: در این زمینه در استان گام های خوبی برداشته شده که تداوم آن می تواند هدف استان در تک رقمی شدن بیکاری را محقق کند.
وی ادامه داد: هم اینک طرح روستا تعاون و طرح شناسایی 295 روستای حائز شرایط استان برای اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مراحل اولیه را می گذراند که اجرایی شدن آن در قالب برنامه های اشتغال فراگیر نیز با جدیت در دست پیگیری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، موفقیت های به دست آمده در زمینه کاهش رقم بیکاری استان طی سال های 92 تا 95 را مطلوب توصیف کرد و گفت: با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، استان فارس در مسیر منطقی اشتغال قرار گرفته و پیش بینی همه جانبه در بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار، نوید بخش کاهش رقم بیکاری و افزایش اشتغال در استان در آینده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار