معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه توجه به بقاع مقدس و موقوفات به ۲ وظیفه عمده این سازمان است، گفت: بیش از ۸۰ درصد موقوفات فارس مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۵۰۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 10 October 2017
نابناک فارس به نقل از شبستان:حجت الاسلام سید میثم حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه فارس امروز (18مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به بقاع مقدس و موقوفات به 2 وظیفه عمده این سازمان است، گفت: بیش از 80 درصد موقوفات فارس مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.
 
وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت حضرت علی بن حمزه (ع)، از 20 تا 23 مهرماه که با حضور آیت الله ایمانی، حجج الاسلام رضوی اردکانی و موسوی مطلق در راستای معرفی ایشان در این حرم مطهر برگزار می شود، اظهار داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم و با هدف اجرای نیت واقفین به اجرا رسید و مردم فارس و شیراز باید به واسطه حضور این امامزادگان واجب التعظیم، برخود ببالند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر اینکه در فارس، بیش از یک هزار و 400 بقعه متبرکه و شیراز، بیش از 180 بقعه متبرکه وجود دارد، اضافه کرد: امور بین الملل در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) راه اندازی شده و روزانه در فصل گردشگری میانگین 700 نفر از این حرم مطهر بازدید می کنند که توریست های مختلف در این حرم مطهر حضور می یابند و با ایمیل با این حرم مطهر در ارتباط هستند و هیچ امامزاده ای در سطح کشور توریست به اندازه این این حرم ندارد و امور بین الملل سعی دارد، اسلام و شیعه را به توریست ها معرفی می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه توریست ها را فرد گردشگر غیر مسلمان می دانیم و توریست های این حرم از زائرین حرم بیشتر است، افزود: بیش از 30 نفر خادم افتخاری که مسلط به زبان های خارجی هستند در حرم حضرت علی بن حمزه (ع) فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار