بیش از دو هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس با کشت گیاهان دارویی سبز شد.
کد خبر: ۵۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 10 October 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: دو هزار و ۳۵۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس با کشت گونه‌های مختلف گیاهان دارویی سبز شده است.
مهرزاد بوستانی افزود: مهمترین این گیاهان دارویی شامل آنغوزه، جاشیر خوراکی، بادام کوهی و پیاز گل نرگس است.
بوستانی افزود: گیاهان دارویی بیشتر در ارتفاعات شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش، جهرم، بوانات، نیریز، استهبان، مرودشت، سپیدان، ممسنی و کازرون کاشته شده است. 
وی میزان محصولات برداشت شده در این اراضی را ۳۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: بوانات با ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت و کازرون با پنج هکتار کمترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در استان دارند. 
وی تنوع گونه‌های گیاهی در استان را از ویژگی‌های منحصر به فرد این گیاهان عنوان کرد و افزود: هزار و ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور شناسایی شده است که حدود ۱۵۰ گونه گیاه دارویی و صنعتی شاخص در عرصه‌های منابع طبیعی فارس رشد کرده اند.
بوستانی گفت: آنغوزه تلخ، باریجه، گون مولد کتیر، بادام کوهی، گلابی وحشی، کنار و بلوط در این استان شناسایی شده است که به صورت خودرو در عرصه‌های منابع طبیعی رشد می‌کنند.
وی گفت: با ترویج فرهنگ صحیح استفاده از گیاهان دارویی می‌توان در کنار بهبود درآمد بهره برداران در مناطق احیا شده، از عرصه‌های طبیعی حفاظت بیشتری کرد.

کشت گیاهان دارویی و سبز شدن عرصه‌های منابع طبیعی فارس سبز شدن بیش از دو هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار