همزمان با سوگواره بصیرت عاشورایی ۸ تن آش نذری در محل آستان مقدس امامزاده سیدحسن(ع) در محله کفترک پخت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 10 October 2017
تابناک فارس به نقل ازایکنا: حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز امروز،18مهرماه بیان کرد: همزمان با ایام محرم الاحرام ۸ تن آش نذری با نیت گرامیداشت یاد و خاطره سالار شهیدان امام حسین(ع) در محل امامزاده سیدحسن(ع) کفترک پخت و توزیع می‌شود.

وی افزود: آش نذری امام زاده سیدحسن(ع) امسال برای پنجمین دوره پخت و توزیع می‌شود که تمام هزینه‌های پخت آن از محل نذورات مردمی و کمک خیرین تأمین می‌شود.

صفری گرائی با یادآوری اینكه در سال گذشته برای پخت ۵ تن آش نزدیک به ۷ میلیون تومان نذورات مردمی جمع‌آوری شد و امید داریم امسال پخت این آش نذری به ۸ تن برسد، گفت: کمک بدون چشم داشت اهالی محل نکته‌ای است که در این كار معنوی به چشم می‌خورد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز گفت: قریب به ۴۰ نفر از اهالی محل به صورت کاملا خودجوش، یک روز کامل در پخت آش کمک می‌کنند و بانوان این محل هرکدام در حد توان در پاک کردن سبزی، حبوبات و شستن برنج یاری می‌رسانند که برای تهیه این آش ۴۰ کیلو لوبیا، ۲۵۰ کیلو نخود، ۱۵۰ کیلو عدس، ۶۰۰کیلو خرده برنج، ۳۰۰ کیلو سبزی تره و ۲۰ کیلو گوشت گوسفند استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع این نذری ۲۱ مهرماه از ساعت ۴ صبح آغاز می‌شود و معمولاً مراحل پخت آش از ۵ صبح روز قبل شروع می‌شود و تا نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

صفری گرائی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۸ دیگ آش سبزی طبخ شد، گفت: باتوجه به استقبال مردم در سال‌های گذشته تلاش داریم امسال دیگ‌های بیشتری را برای پخت آماده کنیم که معمولا ظروف پخت و پز را از اهالی محل امانت می‌گیریم و یا کرایه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر سال تمام کمک‌های جمع آوری شده برای طبخ آش نیز یک جا هزینه می‌شود، گفت: بانی این کار خیر حوزه بسیج کربلا بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار