فرماندارسپیدان بابیان اینکه جایگاه عشایردر جامعه به طور شایسته تعریف نشده است، تصریح کرد:آسیب شناسی و اولویت بندی ها در خصوص معضلات و مشکلات امور عشایر به درستی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۵۰۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 11 October 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:نخستین جلسه شورای عشایر شهرستان به ریاست شبیر زارع خفری فرماندار سپیدان و باحضور بهرامی مدیر کل امور عشایر استان فارس، کیانی رئیس امور عشایر شهرستان ،جمعی از مسئولین و اعضای شورا و معتمدین عشایر شهرستان در سالن فرمانداری برگزار گردید.

 شبیرزارع خفری فرماندارسپیدان با اشاره به نقش عشایر در جامعه اظهار داشت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب عشایر ذخایر انقلاب هستند و همه ما می دانیم که این قشر پرتلاش در برهه های مختلف برای انقلاب جانفشانی کرده و همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده است که همین موضوع ضرورت خدمت هرچه بیشتر به این عزیزان کم توقع را دوچندان می کند.

 زارع خفری افزود:عشایرانسان های بی ادعا و سخت کوشی هستند که زود راضی، قانع بودن وسهل گذشتن از مشکلات از خصوصیات بارز این قشر زحمتکش می باشد که با کمترین هزینه در چرخیدن چرخ های اقتصادی کشور نقش مهم و موثری داشته و بهترین خدمات را ارائه می دهند.

رئیس شورای عشایر شهرستان سپیدان با بیان اینکه جایگاه عشایر در جامعه به طور شایسته تعریف نشده است، تصریح کرد:آسیب شناسی و اولویت بندی ها در خصوص معضلات و مشکلات امور عشایر به درستی انجام نگرفته است و به این دلیل که مسئولین با امور عشایر آشنا نبوده اند در این امور خوب برنامه ریزی نکرده اند.

زارع خفری امورعشایر کشور را نیازمند یک مدیریت واحد دانست وافزود:یک مدیریت واحد خدمات روستایی وعشایری باید در کشور ایجاد شود تا مشکلات و معضلات این قشر از جامعه مرتفع گردد.

فرماندار سپیدان پیگیری مشکلات عشایر را توسط شوراها راه گشا دانست و  افزود: انتظار دارم شوراهای عشایر و معتمدین طرح هایی را به نمایندگان ارائه دهند که در این طرح ها درآمد زایی ، آرامش و امنیت عشایر تعریف شده باشد.

گفتنی است، مدیر کل امور عشایر استان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت امور عشایر استان بیان کرد و نمایندگانی از عشایر شهرستان نیز اعم مشکلات خود را در حوزه آبرسانی، بهداشتی، راه عشایری و … بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار