علی اصغر همایون پور معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳ هزار فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است که ۸ درصد این تصادفات از نوع فوتی، ۶۷ درصد از نوع جرحی و ۲۵ درصد تصادفات از نوع خسارتی بوده است
کد خبر: ۵۰۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰ 11 October 2017
علی اصغر همایون پور معاون عملیات پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳ هزار فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است که ۸ درصد این تصادفات از نوع فوتی، ۶۷ درصد از نوع جرحی و ۲۵ درصد تصادفات از نوع خسارتی بوده است گفت: استان فارس ۱۲ درصد سطح تصادفات و ۹ درصد کشته‌های جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده که ۲۸ درصد این میزان را موتور سیکلت ها،۵ درصد کامیون‌ها، ۱۴ درصد عابرین پیاده و ۴۵ درصد سواری‌ها به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: به طور کل ۲۱۳ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۱ نقطه پرحادثه محسوب شده است.
محور جنوب غربی مرگبارترین محور استان فارس

همایون پور اضافه کرد: در بین محور‌های استان فارس محور‌های شمالی استان با فراوانی ۳۱ و ۲ دهم درصد بیشترین فراوانی تصادفات و محور‌های جنوب غربی با فراوانی ۳ و ۶ دهم درصد کمترین آمار تصادفات را دارند همچنین محور جنوب غربی با فراوانی ۳۶ درصد بیشترین و محور شیراز سپیدان با ۲ و ۴ دهم درصد کمترین آمار کشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

همایون پور با اشاره به اینکه در ۱۳۳ روز گذشته با افزایش ۴ درصدی تصادفات به لحاظ تعداد متوفی روبه رو بوده ایم بیان کرد: شهرستان داراب کمترین آمار و کازرون بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است که محور‌های جنوب غربی استان مانند محور کازرون – قائمیه و نورآباد از جمله محور‌های خطرناک استان هستند.


افزایش روشنایی جاده‌ها شیوه‌ای کم هزینه برای کاهش تصادفات جاده‌ای

همایون پور در ادامه اضافه کرد: هر اقدامی در حوزه روشنایی خودرو و عوامل محیطی و راه صورت گیرد مقوله دیدن و دیده شدن را تقویت می‌کند و باعث عکس العمل بهتر رانندگان می‌شود، اما به طور کلی شب خود در میدان دید محدودیت ایجاد می‌کند.

همچنین وی در خصوص تصادفات در بزرگراه‌ها تصریح کرد: در بزرگراه‌های استان شدت تصادفات کمتر است، اما در آن دسته از بزرگراه‌ها که مانع فیزیکی نداریم شدت تصادفات بیشتر است این بزرگراه‌ها شامل بزرگراه‌های تازه احداث شده که مقوله ترافیکی آن تامین نشده است.

آموزش، بهتر شدن جاده‌ها، رفع نواقص خودرو‌ها و مدیریت بر سرعت، همه و همه دست به دست هم می‌دهند که آمار تصادفات را به خوبی کاهش دهند.

همایون پور گفت: پیشگیری توسط پلیس، اقدامات کنترل در زمینه تصادفات بویژه سرعت، جغرافیای تصادفات، به کارگیری تجهیزات الکتریکی درحوزه ترافیک و اعمال مدیریت بر سرعت، بحث آموزش و امداد و نجات از جمله عوامل موثر در کاهش تلفات است.

عالی منش رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: در ۴ ماه اول سال تعدادکل ماموریت‌های اورژانس ۱۶ هزار و ۳۰۸ بوده که از این تعداد ۷ هزارو ۴۸۱ را مصدومین جاده‌ای شامل می‌شود و شاهد تعداد ۱۹۳ نفر فوت جاده‌ای بوده ایم.

عالی منش ادامه داد: استقرار پایگاه جاده ای، استقرار بالگرد در جاده، به روز و کامل کردن تجهیزات، آموزش مداوم پرسنل، نظارت بر کار پرسنل، رسیدن بر بالین بیمار در کمترین زمان، متمرکز کردن مراکز پیام شهرستان‌ها از جمله اقدامات استان برای کاهش تلفات است.

جاده‌های استان هر لحظه شاهد وقوع تصادفات خونین است و این اتفاقات ناگوار تا زمانی که استاندارد‌های ایمنی جاده‌ها از یک طرف و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی دیگر جدی گرفته نشود، همچنان ادامه خواهد داشت از این رو پیشگیری به عنوان بهترین و موثرترین راهکار برای کمتر شدن سوانح رانندگی است، پیشگیری یعنی از همه ابزار‌ها در جامعه کمک بگیریم و استفاده کنیم تا سوانح رانندگی کمتر رخ دهد که اجرای قوانین، آموزش و فرهنگ‌سازی در این‌باره نقش بسزایی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار