شهادت وهب نصرانی و آقا امام حسین در قالب "تعزیه میدانی شیراز" به کارگردانی محمد رضا زراعتی، ساعت ٩ صبح جمعه ٢١ مهرماه در حد فاصل میدان کوزگری و چهاراه مقر، اجرا می شود.
کد خبر: ۵۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱ 11 October 2017
تابناک فارس به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمد رضا زراعتی به عنوان کارگردان گفت: برنامه امسال "تعزیه میدانی شیراز" در روز جمعه ٢١ مهرماه (٢٢ محرم) ساعت ٩ صبح در حد فاصل میدان کوزگری و چهاراه مقر صحرای دوراهی قلعه شاه زاده بیگم با عنوان تربیت عاشورایی (شهادت وهب نصرانی و اقا امام حسین) اجرا می شود.

وی افزود: به اطلاع کلیه دوستداران حضرت اباعبدلله الحسین میرساند این اثر تعزیه به نویسندگی محمود سیمکانی با حضور عاشقان امام حسین علیه سلام برقرار است.

تعزیه نمایش‌های است که ریشه‌های کهن دارد

زراعتی در باره تعزیه و جایگاهی آن میان مردم و هنرمندان، با بیان اینکه هنرمندان نیز همانند همه مردم مثل هر سال ایام محرم را عزاداری می‌کنند، گفت: جامعه هنری به ویژه هنرمندان تئاتر در این روزها به شکل سنتی، آیین‌ها و مناسک محرم را به جا می‌آورند.

وی با تاکید بر اهمیت تعزیه در هنرهای نمایشی ایران، افزود: تعزیه از جمله نمایش‌هایی است که ریشه‌های کهنی دارد و به نوعی اگر تعزیه ما به شکل امروزی آن حفظ نمی‌شد، خیلی از اتفاقات آیینی ما به نسل امروز منتقل نمی‌شد و ما سرمایه امروزی هنر را نداشتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار