مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به مصوبه پرداخت خسارت سیل استان فارس در هیئت دولت گفت: این خسارت هنوز پرداخت نشده است.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 12 October 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: حسن فیاض‌پور با بیان اینکه بارندگی و سیل در اواخر بهمن، اوایل اسفند 95 و اوایل فروردین 96 خساراتی را به زیرساخت‌های استان فارس وارد کرده است، اظهار داشت: تعیین میزان خسارت و اعتباراتی که باید پرداخت شود در 6 خردادماه امسال تصویب شده است اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است. 

وی با بیان اینکه سیل در شهرهای جنوبی، شرقی و جنوب شرقی استان خسارت وارد کرده است، گفت: تیم‌های ارزیابی با همکاری فرمانداران در همان ایام بدون فوت وقت میزان خسارات را تعیین کرده و به تائید وزیر کشور و سازمان برنامه و بودجه رسید. 

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه مصوبه اعتبارات جبران خسارت سیل در 6 خردادماه امسال تصویب شده است، افزود: براساس مستندات این مصوبه 940 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی، 61 میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای،604 میلیارد ریال اعتبارات کمک بلاعوض و 2405 میلیارد ریال هم تسهیلات برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و اماکن شهری و روستایی مصوب شد.

فیاض‌پور با بیان اینکه این اعتبارات متناسب با پروژه‌های آسیب‌دیده بی دستگاه‌ها توزیع شده است، بیان کرد: مشکلات مختلف دولت سبب شده تا امروز جز تسهیلات بازسازی منازل شهری و روستایی اعتبارات دیگری پرداخت نشود. 

وی با بیان اینکه استاندار سابق و حاضر فارس و نمایندگان استان پیگیر جذب این اعتبارات هستند، عنوان کرد: با این وجود هیچ یک از اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای به استان فارس تخصیص داده نشده است. 

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل شهری و روستایی تصریح کرد: بانک مرکزی به بانک‌های استان ابلاغ کرده، سهم هر بانک مشخص شده و بازسازی بخشی از منازل شهری و روستایی استان فارس آغاز شده است. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم داراب به تازگی در تذکر کتبی به رئیس جمهور خواهان پرداخت خسارات سیل 95 به شهرهای استان فارس شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار