براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از 12000 تن پسته از سطح باغات پسته سروستان برداشت می شود که بالغ بر 80% این محصول به نقاط مختلف دنیا صادر می شود.
کد خبر: ۵۰۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 14 October 2017
تابناک فارس به نقل از سروستان ما: با نزدیک شدن به روزهای پایانی برداشت پسته از سطح باغات سروستان، امسال پیش بینی می شود بیش از 12هزار تن پسته در سروستان تولید و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

 به گفته محمد میرزایی،مدیر جهاد کشاورزی سروستان از مجموع 5300 هکتار از باغات سروستان بیش از 3هزار هکتار آن ثمری می باشد که سال گذشته در مجموع بیش از 9 تن پسته از این باغات برداشت شده است.

وی در ادامه این مطلب می افزاید: براساس پیش بینی های کارشناسان امور باغبانی، امسال میزان تولید این محصول مهم و ارزآور بیش از 12هزار تن می باشد که نسبت به سال گذشته حدود 34درصد افزایش تولید پسته خواهیم داشت.

حمیدرضا احسانی، مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سروستان از فرآوری این محصول در ایستگاه های فرآوری پسته موجود در سروستان خبر می دهد و می گوید: با توجه به استقبال کشاورزان از تغییر الگوی کشت و تبدیل مزارع کشاورزی این شهرستان به باغات تولید پسته و همچنین ورود بخش خصوصی به عرصه فرآوری  این محصول، بیش از نیمی از پسته تولیدی در این شهرستان فرآوری شده و محصول نهایی به صورت پسته خام خشک شده  تحویل خریداران می گردد.

وی همچنین تاکید کرد: بالغ بر 80درصد پسته تولیدی سروستان به کشورهای مختلف جهان از جمله  اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و پیش بینی می کنیم امسال حدود 30 میلیون دلار صادرات پسته مرغوب سروستان داشته باشیم.

تولید این محصول مهم و ارزآور و پرمصرف در سطح ایران و جهان در سروستان به حدود 20 سال می رسد و انواع ارقام پسته ؛احمدآقایی، کله قوچی، اکبری و ... در سطح باغات  پرمحصول این شهرستان تولید و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می شود.

سرمایه گذاری بالغ بر 2000 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه احداث باغات پسته و اشتغالزایی بیش از 10 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت تولید پسته سروستان این شهرستان را به یکی از قطب های تولید پسته در جنوب کشور تبدیل کرده و باورود جدی دولت در این عرصه می توان به تحقق آرزوی اقتصاد بدون متکی بر نفت از طریق تولید و صادرات این محصول ارز آور، بیش از پیش امیدوار بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار