معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در تمام مدارس شیراز و استان فارس، واحدهای کنترل بهداشت فعال هستند و بر عرضه غذاهایی که ویژگی های غذای سالم را داشته باشند نظارت می کنند.
کد خبر: ۵۰۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 15 October 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، قسمت های مختلفی برای ارتقای سلامت و برنامه های آموزشی وجود دارد، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک کار ابتکاری انجام شده و شورای عالی غذا ایجاد شده است. 

محمدمهدی رزمجو با بیان اینکه عرضه مواد غذایی در مدارس کنترل می شود و تمام بوفه های مدارس ارزیابی و رتبه بندی می شوند، افزود: اگر محصولاتی که در بوفه مدارس عرضه می شود تهدیدکننده جدی سلامت باشد، علاوه بر جمع آوری آنها بوفه مدرسه نیز تعطیل می شود.


وی افزود: در تمام مدارس شیراز و استان فارس، واحدهای کنترل بهداشت فعال هستند و بر عرضه غذاهایی که ویژگی های غذای سالم را داشته باشند نظارت می کنند؛ یک سوم مدارس شیراز متناسب با قسمت های مختلف آموزش و پرورش ساندویچ هایی که با مواد اولیه سالم تهیه شده است را توزیع می کنند.

رزمجو اضافه کرد: فرهنگسازی برای استفاده از غذاهای سالم تر یکی از کارهایی است که انجام می شود و باید بیشتر در این زمینه فعالیت شود، باید فرآورده هایی عرضه کنیم که مورد علاقه و باب طبع دانش آموزان و بچه ها باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار