معاون قضایی دادگستری استان فارس از افزایش ۱۹.۲ درصدی پرونده‌های مربوط به جرائم آب خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 15 October 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد پرونده‌های مربوط به جرائم آب در استان فارس ۱۹.۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در دو سال گذشته ۶ هزار و ۶۷ فقره پرونده در رابطه به بهره‌برداری غیرمجاز از آب در استان فارس تشکیل شده که همه این پرونده نیز منتهی به صدور حکم شده است.

رحمانیان ادامه داد: خشکسالی و بحران آب در استان فارس سبب ایجاد فرونشست‌های ۵۴ میلی‌متری در دشت‌های این استان شده که به گفته کارشناسان بیشترین میزان فرونشست در جهان محسوب می‌شود و عمق چاه‌های فارس در برخی مناطق به ۵۱۰ متر رسیده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و وابستگی شدید به منابع آب دارد، اظهار داشت: وقتی آب نباشد شاهد کوچ روستاییان به شهر‌ها خواهیم بود و اگر وضع مصرف آب به همین منوال پیش رود در سال‌های آینده بسیاری از روستا‌ها خالی از سکنه می‌شوند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به اینکه مهاجرت روستاییان به شهر‌ها سبب گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود و حاشیه‌نشینی نیز جرائم اخلاقی و مالی را دارد، تصریح کرد: بیشتر مهاجرین آب، افراد بیکار هستند و بیکاری نیز آسیب فقر را به دنبال دارد و فقر نیز سبب ایجاد جرم می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار