مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: کارت های شناسایی ملی قدیمی تنها تا پایان امسال اعتبار دارند و از این رو، دارندگان این کارت ها باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
کد خبر: ۵۰۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 16 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا انصاری افزود: بنا بر ابلاغ هیات وزیران و اعلام سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای سال 97 کارت های ملی قدیمی در هیچ یک از ارگان ها، بانک ها و اداره هایی که نیازمند دریافت کارت شناسایی معتبر هستند، اعتبار نخواهد داشت. 
وی ادامه داد: از دارندگان کارت های ملی قدیمی که در زمان تقاضا سن آنها به 15 سال تمام می رسد دعوت می شود برای پیشگیری از ازدحام مراجعه کنندگان در ماه های پایانی سال از هم اکنون برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند. 
انصاری اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارت ملی هوشمند به آدرس www.ncr.ir در جریان تمام مراحل و روند تقاضای تعویض کارت ملی قرار گرفته و از طریق همان سامانه اقدام به ثبت نام کنند. 
مدیر کل ثبت احوال استان فارس جمعیت این استان را چهار میلیون و 900 هزار نفری فارس عنوان کرد و گفت: کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال صادر می شود.
وی ادامه داد: تاکنون کارت ملی هوشمند یک میلیون و 915 هزار و 916 نفر از مردم استان فارس صادر شده و برای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر نیز باید صادر شود.
انصاری بیان کرد: با توجه به فراهم بودن امکانات و شرایط در استان، امکان مراجعه روزانه 10 هزار نفر برای ثبت تقاضای دریافت کارت ملی هوشمند فراهم است و پس از ثبت تقاضا ظرف مدت 2 تا سه هفته نیز کارت ملی متقاضی صادر می شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار