کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی آباده از صدور گواهینامه استاندارد محصولات سالم کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵ 16 October 2017
تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران:منصوری کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی آباده گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آباده با همکاری کلینیک‌های گیاه پزشکی برای نخستین بار دو واحد گلخانه‌ای موفق به اخذ گواهی تولید محصول سالم شدند.

وی اظهار داشت: این واحد‌های گلخانه‌ای تولید خیارسبز و خربزه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع فعالیت می‌کنند و پس از نمونه برداری از محصولات و انجام آزمایشات لازم گواهینامه ICM دریافت کردند.

منصوری افزود: محصول سالم محصولی است که باقیمانده سموم، کود‌های شیمیایی و فلزات سنگین در آن از میزان استاندارد بالاتر نرود.

وی ادامه داد: امروزه نیز با مصرف بی رویه کود‌ها و سموم شیمیایی شاهد بیماری‌هایی از جمله سرطان هستیم، بر همین اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر تولید محصول سالم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت:  این واحد‌های گلخانه‌ای تولید خیارسبز و خربزه در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع فعالیت می‌کنند و پس از نمونه برداری از محصولات و انجام آزمایشات لازم گواهینامه ICM دریافت کردند.

پورعلی مسئول فنی کلینیک گیاه پزشکی نیز گفت: در راستای مبارزه غیر شیمیایی با آفات ، استفاده از تله‌های نوری، استفاده از تله‌های سراتراپ، نصب کارت و رول‌های زرد و آبی و استفاده از سموم بیولوژیک در دستور کار قرار گرفته تا استفاده از کود‌ها و سموم شیمیایی را کاهش داده و بتوانیم در تولید محصولات کشاورزی سالم گام موثری را برداریم.

وی ادامه داد: مبارزه غیرشیمیایی، باعث می‌شود بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان که ناشی از باقیمانده سموم و نیترات و فلزات سنگین است کاهش یابد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار