رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، حل مشکلات مرتبط با حوزه‌ی آب و فاضلاب این کلانشهر را از اولویت‌های مهم مد نظر شورای پنجم عنوان کرد.
کد خبر: ۵۰۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 16 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی ناصری دوشنبه 24 مهر در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه شرق شیراز هدف از این بازدید را نظارت بر روند احداث تصفیه‌خانه و شناسایی موانع اجرای فاز بعدی آن اعلام کرد.

او گفت: اگر در خصوص بحران آب و محیط زیست چاره اندیشی و هماهنگی لازم بین سازمان‌های ذیربط برقرار نکنیم، ضایعات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شیراز اضافه کرد: باید در راستای تقویت منابع آبی و حفظ محیط زیست، جلسات و کارگروه‌هایی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط و دانشگاهیان تشکیل شده و برای این معضلات چاره‌اندیشی سریع انجام شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم الگوبرداری صحیح از کشورهای موفق در حوزه‌های آب و فاضلاب را ضروری دانست و گفت: این الگوبرداری خصوصا از کشورهایی که شرایط اقلیمی مشابهی با ایران داشته و عملکردی موفق دارند می‌تواند آزمون خطا را در اقدامات به حداقل برساند.

ناصری خاطرنشان کرد: با رفع مشکلات و اجرا و راه‌اندازی فاز دوم تصفیه‌خانه لوکال شرق شیراز، فاضلاب تولیدی قریب به یک میلیون نفر از جمعیت شیراز تصفیه شده و از پساب آن برای مصارفی نظیر فضای سبز می‌توان استفاده کرد.

تصفیه‌خانه شماره یک شرق شیراز در محدوده‌ی منطقه‌ی شهرداری منطقه‌ی هفت احداث شده و فاضلاب تولیدی 450 هزار نفر از جمعیت این منطقه به آن هدایت می‌شود. ساخت تصفیه‌خانه شماره 2 این مجموعه از سال 1389 شروع شد اما به دلایلی سال 1390 روند عمرانی آن متوقف شد و مجددا سال 94 آغاز شده است.

با راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره 2 ظرفیتی برای تصفیه فاضلاب تولیدی 600 هزار نفر از جمعیت شیراز فراهم خواهد شد. قرار است تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز آذرماه سال 97 نهایی و آماده بهره‌برداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار