مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان گفت: رانندگان سرویس های مدارس آموزش های لازم را دریافت کرده و با آمادگی کافی کار جا به جایی دانش آموزان را برعهده می گیرند.
کد خبر: ۵۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 19 October 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:سعید مهبودی مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده که هر راننده پس از حضور در کلاس های آموزشی، به خوبی با نحوه جا به جایی دانش آموز آشنا شود.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان با اشاره به نصب برچسب به روی تاکسی های ویژه سرویس مدارس خاطرنشان کرد: تاکسی های ویژه سرویس مدارس همه برچسب های ویژه ای را دریافت خواهند کرد و پس از آن نیز نظارت هایی بر عملکرد رانندگان شدت خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: شهروندانی که با موارد تخلف مواجه می شوند می توانند با اطلاع زمان های توقف تاکسی ها و مشخصات پلاک،  اداره آموزش وپرورش شهرستان را در جریان تخلف ها قرار دهند.

مهبودی تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس علاوه بر گذراندن کلاس های آموزشی، باید مجوز راننده سرویس مدارس را از آموزش و پرورش کسب کنند.

وی شرایط رانندگان متقاضی سرویس مدارس را شامل بیمه حوادث و بیمه نامه تکمیلی، 23 سال سن، متاهل، عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و گذراندن دوره 4 ساعته کلاس های آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس در صورت داشتن شرایط یادشده کارت شناسایی هوشمند و برچسب را دریافت می کنند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان گفت: طرح آموزش رانندگان سرویس مدارس در مورد ایمنی کودکان در شهرستان سپیدان آغاز شده و رانندگان آموزش های لازم را دیده اند.

مهبودی با اعلام این مطلب افزود: با برنامه ریزی و تمهیداتی که از ماههای قبل انجام شده درصددهستیم تا بهترین خدمات را به مردم در زمینه سرویس مدارس ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس حتما باید ظرفیت مجاز را رعایت کنند و بیش از ظرفیت مجاز سوار نکنند . همچنین کودکان زیر 12 سال نیز باید در صندلی عقب بنشینند و رانندگان باید کودکان را در محل های مناسب پیاده یا سوار کنند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه خودروهایی که بدون نصب برچسب ویژه، دانش آموزان را جابه جا کنند  متخلف محسوب می شوند، تاکید کرد: آموزشهای لازم به رانندگان در زمینه رعایت اخلاق و شئونات حرفه ای داده شده است.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح کودکان به عنوان تأثیرپذیرترین گروه مخاطبان هستند، تصریح کرد: کودکان حامیان امروز اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی و مجریان فردای این رفتارهای صحیح هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار