مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از توابع استان یزد گفت : همزمان با سال زراعی جاری تاکنون 85 درصد محصول انار از 65 هکتار باغ های این شهرستان برداشت شد، پیش بینی می شود، امسال 670 تن انار برداشت شود.
کد خبر: ۵۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 30 October 2017
به گزارش تابناک یزد،علی اکبر رحمتیان ارقام انار مرغوب بهاباد را شیرین، ترش، میخوش ، ملس و دانه سیاه ذکر کرد و یادآور شد: کشاورزان انار تولیدی را علاوه بر عرضه در استان ها و شهرستان های همجوار و تازه خوری، بخشی را به رب سنتی و اناردانه مرغوب تبدیل می کنند.
وی یادآور شد: از 65 هکتار باغ های انار شهرستان، 45 هکتار آن بارور است که متوسط تولید این محصول در بهاباد 15تن در هر هکتار است .
انار از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی قرمز، سفید و یا به رنگ‌ هایی بین این دو دارد، رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است.
این درخت یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌ و بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است.
از میوه انار فراورده های زیادی از جمله آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه می‌شود، از پوست آن برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از برگ آن نیز سابق بر این استفاده می‌کردند.
از پوست انار برای دباغی پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌شد، جوشانده پوست انار برای مشکل گوارشی و گلو درد، و نیز به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.
آب انار هم سلول های سرطانی را از بین می برد و در درمان برخی از انواع سرطان موثر است، مواد تشکیل دهنده طبیعی در آب انار و عصاره آن می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد، به ویژه در مورد سرطان پروستات بسیار مفید است.
آب انار به کنترل دیابت کمک می کند گرچه این میوه حاوی مقدار زیادی قند طبیعی نیز هست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار