رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: یک هزار و یکصد هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در هفت ماه نخست پارسال در آتش سوخت اما با تدابیر صورت گرفته امسال در مدت مشابه این رقم به یک و نیم هکتار کاهش یافت.
کد خبر: ۵۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 30 October 2017

تابناک فارس به نقل ازایرنا:حسن خسروانیان اقدام های پیشگیرانه اثربخشی خوبی در کاهش گستره آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان پاسارگاد داشت. 
این مقام مسئول این موفقیت را رهاورد همکاری هموطنان، دوستداران طبیعت و محیط زیست به ویژه مردم طبیعت دوست و کارکنان منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در زمینه رعایت کردن اصول فنی واستفاده صحیح از جنگلها و مراتع دانست. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی و جنگل ها گفت: نابودی و ویرانی جنگل باعث خسارت های جبران ناپذیری می شود، به طوری که این خسارت ها حتی در زندگی نسل های آینده اثر نامطلوبی می گذارد ؛ از این رو، تداوم مشارکت همگانی در سطح دستگاه ها و اقشار مختلف مردم برای ادامه روند کاهش آتش سوزی در منابع طبیعی این شهرستان ضروری است. 
وی گفت: در این راستا، مانور مشترکی روزهای ششم و هفتم آبان ماه جاری با هماهنگی اداره کل و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و فرمانداری شهرستان پاسارگاد با عنوان خاموش کردن آتش در عرصه های جنگلی و مرتعی برگزار شد. 
خسروانیان گفت: این مانور مشترک با حضور نیروهای اداره های منابع طبیعی شهرستان های ارسنجان، اقلید و خرمبید و همچنین نیروهای محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد در جنگل گردنه خرسی، سوباتان، چاه بید و مبارک آباد و بلاغی واقع در رشته کوه زاگرس برگزار شد. 
وی با اشاره به اهمیت جنگل های زاگرس یادآور شد: تامین حدود 40 درصد آب کشور، منبع اصلی در آمد خانوار های جنگل نشین، در بر گیرنده 12 استان کشور، محل تغذیه حدود 30 درصد دام کشور و محل تمرکز بخش عمده عشایری کشور در جنگل های زاگرس است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار