معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جهت بهره برداری از پتانسیل های استان سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های تجدید پذیر در اولویت است.
کد خبر: ۵۲۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 06 November 2017
 یداله رحمانی در جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان افزود: طبق ماده ۵۰ برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه ، دولت مکلف است بخشی از ظرفیت برق کشور به میزان ۵۰۰۰ مگاوات را از انرژی تجدید پذیر تامین نماید که سهم استان فارس ۶ درصد آن یعنی ۳۰۰ مگا وات تعیین شده است .

وی تصریح کرد: طبق نامه ابلاغی شرکت توانیر تا پایان برنامه ششم ظرفیت تولید برق گازی نیروگاههای کوچک باید ۲۰۰۰ مگا وات گردد که سهم استان فارس  از این رقم ۱۲۰ مگا وات می باشد .

رحمانی گفت: کل موافقت نامه های صادر شده دارای اعتبار در زمینه نیروگاههای خورشیدی در استان فارس ۷۱ موافقت نامه  است که با اجرای این تعداد نیروگاه در کل استان میزان ۵۵۳ مگا وات برق تولید و از طریق اجرای تعداد ۸۲ نیروگاه گازی که موافقت نامه های آنها در سطح استان صادر شده است ۷۰۴ مگا وات برق تولیدخواهد شد.  

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت : مجموع مجوز های صادر شده دارای اعتبار جهت نیروگاههای مقیاس کوچک خورشیدی و گازی در استان فارس ۱۵۳ نیروگاه می باشد که ۱۲۵۷ مگا وات برق تولیدخواهند نمود .

وی گفت : با برنامه ریزیهای صورت گرفته  در خصوص حمایت از نیروگاههای تجدید پذیر ، تمامی دستگاههای صادر کننده مجوز با کوتاه نمودن فرایند صدور مجوز و حمایت های همه جانبه در جهت تسریع در روند سرمایه گذاری تلاش خواهند نمود .

رحمانی درخصوص سرمایه گذاری در استان اظهار داشت : با توجه به محدودیت بودجه عمرانی کشور باید از ظرفیت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد و در همین راستا به دستگاههای استان تاکید شده است که مجوزهای مورد نظر سرمایه گذاران که طرح های آنها دارای توجیه فنی و اقتصادی است  بدون استثناء ظرف دو هفته باید صادر گردد و موانع و مشکلات سرمایه گذاران در اسرع وقت برطرف گردد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار