رئیس داره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز از برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در بقاع متبرکه شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶ 08 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز امروز، ۱۷ آبان‌ماهه گفت: ویژه برنامه اربعین حسینی(ع) در بیش از ۱۰ بقعه متبرکه شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) در محل حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) مراسم سوگواری و عزاداری به مدت دو روز در چهارشنبه، ۱۷ آبان بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام صمدانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و در روز پنج‌شنبه، ۱۸ آبان مراسم روز اربعین در ساعت ۱۱ صبح در محل این حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام سعادت برگزار و زیارت اربعین در محل این آستان مقدس قرائت می‌شود.

صفری گرائی ادامه داد: این مراسم همچنین در محل حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) در چهارشنبه و پنج‌شنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی راسخ قدم برگزار شده و دعای کمیل در شب اربعین قرائت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز افزود: این مراسم در بقعه متبرکه سیدنظام‌الدین محمود(ع) شاهداعی الی الله(ع) در چهارشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام خادم و مداحی کردی وند برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: در محل آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) قصرالدشت نیز این مراسم در صبح روز پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح همراه با مراسم عزاداری و نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع) و هیئت گردانی برگزار می‌شود.

صفری گرائی بیان كرد: مراسم اربعین حسینی(ع) در محل حرم سیدتاج الدین غریب(ع) از چهارشنبه شب به مدت ۳شب در محل این آستان مقدس بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مداحی سیدمصطفی زارع و جعفر دهقان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در ادامه از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) خبر داد و گفت: این مراسم عزاداری و سوگواری در روز پنج‌شنبه صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد و مداحان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز با اشاره به اینکه در روز اربعین حسینی(ع) مراسم پیاده روی حرم تا حرم با حضور عزاداران در هر یک از بقاع شاخص برگزار می‌شود، اضافه کرد: در محل آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد(ع) دهپیاله ، سید محمد(ع) صغاد و شاهزاده قاسم(ع) در زرقان در شب اربعین حسینی(ع) مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار