عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز گفت: فرودگاه شیراز هیچگونه همکاری در خصوص استفاده از هواپیمای کارگو نداشت که این مهم دلیل عدم افزایش صادرات است.
کد خبر: ۵۲۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 10 November 2017
 یلدا راهدار ظهر چهارشنبه در نشست خبری برگزاری هفته صادرات در استان فارس با اشاره به اینکه بازار کشور قطر فرصتی بسیار مناسب برای صادرکنندگان و تولید کنندگان فارس بودف یادآور شد: با تلاش فراوان و همکاری بخش خصوصی توانستیم پس از چند سال برای استفاده از هواپیمای باری در شیراز برنامه ریزی کنیم که عدم همکاری مدیران فرودگاه شیراز مانع از این کار مهم شد.

وی ادامه داد: بازار قطر بهترین مکان برای صادرات تولیدات فارس بود اما اینکه نتوانستیم هواپیمای کارگو را به فرودگاه شیراز بیاوریم باعث از دست رفتن بازار سبزی و صیفی شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز یادآور شد: فرودگاه شیراز برای پارکینگ هواپیمای کارگو تقاضای روزانه ۴ هزار دلار داشت و هیچگونه تخفیفی نیز نداد که پرداخت این رقم برای صادرکنندگان مقدور نبود.

راهدار تاکید کرد: ایجاد زیر ساخت های توسعه صادرات که مهمترین آن حمل و نقل است در توان بخش خصوصی و تولیدکننده نیست و دولت باید این مباحث را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: هزینه تولید و حمل و نقل به اندازه کافی در کشور بالا است که نمی توانیم با دیگر کشورها در بحث حفظ بازار رقابت کنیم و در این راستا نیز هزینه های دیگر نیز اضافه می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی شیراز تاکید کرد: هزینه بالای حمل و نقل باعث از دست رفتن بازار روسیه و قطر شد در حالیکه محصولات استان فارس به راحتی می توانست بخشی از بازار این کشورها را در اختیار داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار