رهاسازی زباله های بیمارستانی وعفونی درنگین زاگرس موجب بروز مشکلات زیست محیطی گسترده در منطقه زیبای بیضاشده وسلامت شهروندان را تهدید می کند.
کد خبر: ۵۲۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 11 November 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون: رها سازی زباله های بیمارستانی درشهرامری بی سابقه نیست این درحالی است چندی قبل نیز گزارشی درخصوص رها سازی زباله های عفونی بیمارستانی درشهربیضابه عنوان یکی اززیباترین شهرهای فارس منتشر شده که البته درنهایت نیز خبری از اصلاح وضع این سایت دفع زباله نشدهم اکنون نیز اخبار حکایت از دفع غیر بهداشتی زباله های شهری و حتی عفونی تنهابیمارستان درشهربیضاحکایت دارد.

نکته قابل توجه اینکه حتی فاضلابهای مختلف نیز به صورت پراکنده در مناطق مختلف حومه شهررها سازی می شده است وزباله های عفونی تنها بیمارستان این شهردرکنارپیاده روودردید مردم می باشد  این در حالی است که زباله های عفونی بیمارستانی درزمره خطرناک ترین وآلوده ترین پسماندها به شمار می رود که این روزها این زباله های خطرناک درشهربیضا رها شده است.

آنچه مسلم است این است که برای دفن استاندارد زباله های بیمارستانی و بی خطرسازی آنها شرایط خاصی در نظر گرفته می شود که مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ملزم به رعایت دقیق آن هستند و درصورت رهاسازی در محیط، می‌تواند به شدت بهداشت و سلامت محیط زیست و شهروندان را تهدید کرده و موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی شود.

 زباله های عفونی از خطرناکترین زباله هایی هستند که تهدید جدی برای طبیعت و جامعه انسانی محسوب می شوند و باید در جمع آوری و امحای آنها بیشترین دقت ممکن را به کار بست اما گویا دربیضا بخشی از این زباله ها سرنوشتی نامعلوم دارد.بخشی از مشکلات دفع پسماند در سپیدان به زباله های عفونی اختصاص دارد چرا که پسماندهای بیمارستان به صورت مناسبی جمع آوری نمی شود.به دلیل مخاطراتی که زباله های عفونی دارند باید به سرعت و با دقت از سطح شهر جمع آوری شوند اما سوال اینجاست که این زباله ها که در مراکزدرمانی تولید می شود چه سرانجامی پیدا می کند؟

هم اکنون دربیشتر کشورهای دنیا دفن پسماندهای بیمارستانی به روش بی خطر کردن و استریل کردن در ذیل مدیریت شهری صورت می گیرد که شامل کنترل تولید، ذخیره سازی یا نگهداری موقت و جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و دفع است.

رهاسازی زباله‌های عفونی در خیابان‌ها، باعث شده که زنگ خطر انتقال بیماری به اهالی این مناطق را به صدا درآورد. زباله‌های عفونی ناقلان بیماری‌ها و میکروب‌ها بوده و اگر به‌درستی نسبت به امحاء این زباله‌ها اقدام نشود قطعاً نه‌تنها مأموران جمع‌آوری زباله بلکه حتی مردم نیز از این زباله‌ها آسیب‌دیده و بیمار خواهند شد.

در این میان نکته قابل تامل این است که سکوت متولیان بهداشت و سلامت مردم و گاه بی‌خبری آنها از چنین فاجعه‌ای، از کار افرادی که زباله‌های بیمارستانی را در معابر عمومی رهاسازی می‌کنند، بدتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار