مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان فارس گفت: با افزایش قیمت مرغ در شرایط فعلی، هنوز مرغداران دچار ضرر و زیان هستند.
کد خبر: ۵۲۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 12 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:قیمت خرده‌فروشی‌های مرغ در روزهای گذشته به 6 هزار و 950 تومان و نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 400، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 150، توزیع درب واحدهای صنفی 6 هزار و 300 رسیده است.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران به دلیل کاهش تقاضای مردم، از کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی خبر داده اما صحبت‌های مرغداران نشان‌دهنده‌ی این است که کاهش قیمت مرغ شاید امکان‌پذیر نباشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران  پیرامون افزایش قیمت مرغ گفت: با افزایش قیمت مرغ در شرایط فعلی، هنوز مرغداران دچار ضرر و زیان هستند.

مجید عباسی بابیان اینکه طی دو ماه‌ گذشته مرغداران با ضررهای بسیاری محصولات خود را به بازار ارائه کردند، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ نهاده‌ها شامل ذرت و سویا و همچنین قیمت جوجه، هزینه‌ی تمام‌شده برای مصرف‌کننده کمتر از هزینه‌ی تمام‌شده برای مرغداران است.

وی با اشاره به اینکه یارانه را مرغ داران به مصرف‌کننده می‌پردازد، افزود: هم‌اکنون قیمت ارائه‌شده، قیمت واقعی مرغ نیست.

با توجه به ضررهای مرغداران ناشی از افزایش قیمت نهاده‌ها باید منتظر افزایش بیشتر قیمت مرغ بود تا بتوانند زیان خود را جبران کنند که با افزایش بیشتر قیمت مرغ، بازار تقاضا نیز با افت مواجه خواهد شد که نتیجه‌ آن کاهش قیمت اجباری مرغ خواهد بود.

به‌صورت مشخص قابل پیش‌بینی نبودن قیمت مرغ و نوسانات این بازار، باعث ضرر بیشتر مرغداران خواهد شد که مسؤولین باید برای چنین مشکلاتی چاره‌ای پیدا کنند.

اکنون با توجه به شرایط فعلی مرغداران حاکی از افزایش بیشتر قیمت مرغ در آینده است که افزایش قیمت با توجه به خالی‌تر شدن جیب مردم در شرایط اقتصادی امروز، برای مردم خبر خوشایندی نخواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار