مديرعامل مجمع خيرين شهرساز و فرهنگساز شيراز گفت: يكي ديگر از اقدامات ما ايجاد سراهاي يار مهربان در 2پايانه اتوبوسراني درون شهری شيراز به منظور ارتقاي فرهنگ كتابخواني است كه در اين محل ها كتاب به صورت اماني به مسافرين ارايه ميشود و آنها پس از مطالعه، كتاب را به اين سراها بازمي گردانند.
کد خبر: ۵۲۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 12 November 2017
تابناک فارس به نفل از خبر جنوب:مدير عامل مجمع خيرين شهرساز و فرهنگساز شيراز با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر 260 خير، عضو اين مجمع هستند كه 10 نفر آنها از نظر مالي ما را ياري ميدهند،250 نفر نيز خير وقت هستند كه وقت خود را براي انجام كارهاي عام المنفعه در اختيار ما مي گذارند و براي اداره سراهاي فرهنگ مهرباني، سراي يار مهربان و يا به عنوان هميار مهربان ترافيك و هميار مهربان فضاي سبز با ما همكاري مي كنند.
سيد عبدالرضا دستغيب اظهارداشت: يكي از مواردي كه امروز شهرداري ها به دنبال آن هستند كسب درآمدهاي پايدار است و خيرين هر شهر مي توانند به عنوان يكي از اين منابع درآمدي باشند. امروز در شيراز با تشكيل اين مجمع، خيران فعال شده اند و به طور قطع اين يك درآمد پايدار بدون منت است كه خيرين در اختيار شهر و مردم قرار مي دهند.
وي اضافه كرد: از زمان تشكيل اين مجمع تا كنون 2 و نیم ميليارد تومان پروژه اجرا و به بهره برداري رسيده كه از جمله آن ها مي توان به مركز خود اشتغالي بانوان در كوشك ميدان اشاره كرده كه براي اشتغال 80 نفر از بانوان ساخته شده و به كميته امداد واگذار گرديده اما در حال حاضر از اين طريق تنها براي 30 نفر از بانوان اشتغالزايي صورت گرفته كه اين رقم از وعده اي كه داده شده عقب تر است و اگر نتوانند براي تعداد در نظر گرفته شده اشتغالزايي كنند اين محل در اختيار تشكل هاي ديگري كه در اين زمينه فعاليت دارند قرار مي گيرد.
دستغيب ادامه داد: ساخت 7 سقاخانه، كتابخانه خواجه نصيرالدين طوسي، كتابخانه و نمازخانه بوستان كوثر، زمين فوتبال چمن مصنوعي كوشك ميدان و نمازخانه بوستان انقلاب از جمله پروژه هايي است كه طی این مدت توسط خیرین اجرا شده که با احتساب هزينه زمين اين پروژه ها كه متعلق به شهرداري شيراز بوده بيش از 5 ميليارد تومان پروژه به بهره برداري رسيده است.
وي اظهارداشت: علاوه بر اين هم اكنون چندين پروژه بزرگ از جمله مسجد بوستان 580 هكتاري، درمانگاه خيريه شهرك سهل آباد، مجموعه ورزشي شهرك مهدي آباد و تعداد ديگري پروژه خدماتي، رفاهي و اجتماعي به ارزش 13 و نیم ميليارد تومان توسط خيرين اين مجمع در حال اجراست كه با احتساب هزينه زمين، اين مبلغ به 27 ميليارد تومان افزايش مي يابد و سرجمع پروژه هاي اجرا شده و در دست ساخت ما به بيش از 30 ميليارد تومان خواهد رسيد.
دستغيب ادامه داد: يكي ديگر از اقدامات ما در مجمع، ايجاد 4 سراي مهرباني در 4 گوشه شهر است كه از زمان آغاز فعاليت اين سراها تا كنون يعني از پايان سال 94 افزون بر 80 هزار دست لباس، 42 هزار جلد كتاب، 2357 قلم لوازم منزل، 32 هزار خشاب دارو، 820 بسته مواد غذايي و 920 بسته لوازم تحرير توسط مردم به اين مراكز تحويل داده شده كه ميان خيريه ها و نيازمندان واقعي توزيع شده است.
وي افزود: يكي از اقدامات ما جمع آوري لوازم منزل شهروندان براي نيازمندان است كه تنها با يك تماس با مركز 137 شهرداري از جانب شهرونداني كه مي خواهند لوازم منزل خود را كه هنوز سالم هستند در اختيار نيازمندان قرار دهند، خودروهاي مربوط به سراي مهرباني در محل حضور مي يابند و وسيله مربوطه را از شهروندان تحويل گرفته و به افراد نيازمند تحويل مي دهند حتي شهروندان نيز خود مي توانند روند تحويل را رصد كنند.
مديرعامل مجمع خيرين شهرساز و فرهنگساز شيراز ادامه داد: در كنار اين موارد در هر كدام از اين سراهاي مهرباني درختي به عنوان درخت مهرباني كاشته شده كه بر روي هر كدام از شاخه هاي آن يكي از وسايل مورد نياز افراد مستمند بر روي كاغذهايي نوشته شده كه افراد با حضور در اين محل و با نيت خير يكي از اين كاغذها را بر میدارند و براي تامين اين نياز اقدام مي كنند.
دستغيب گفت: افراد پس از انتخاب كاغذ مورد نظر و تامين وسيله اي كه در آن نوشته شده به 3 طريق مي توانند آن را به فرد مربوطه برسانند؛ ابتدا آن كه خود وسيله را درب منزل فرد تحويل دهند، دوم اينكه آن را به سراي فرهنگ مهرباني تحويل دهند و سوم اين كه فرد نيازمند با حضور در سراي فرهنگ مهرباني خواسته خود را از خير مورد نظر تحويل گيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه چه كسي اعتبار خيريه هاي مرتبط با سراهاي فرهنگ مهرباني را تاييد مي كند، افزود: در حال حاضر تعداد زيادي خيريه در شهر فعاليت دارند كه ما تنها با تعدادي از آنها كه تاييد شده هستند ارتباط داريم اين در حالي است كه براي نظارت بيشتر بر توزيع اين اقلام ميان نيازمندان واقعي بازرسي را براي سركشي به اين خيريه ها تعيين كرديم و به صورت مستمر بر فعاليت اين واحدها نظارت داريم.
مديرعامل مجمع خيرين شهرساز و فرهنگساز شيراز گفت: يكي ديگر از اقدامات ما ايجاد سراهاي يار مهربان در 2پايانه اتوبوسراني درون شهری شيراز به منظور ارتقاي فرهنگ كتابخواني است كه در اين محل ها كتاب به صورت اماني به مسافرين ارايه ميشود و آنها پس از مطالعه، كتاب را به اين سراها بازمي گردانند.
وي افزود: در حال حاضر در هر كدام از اين سراهای يار مهربان 2 هزار جلد كتاب وجود دارد و در آينده نزديك 4 پايانه ديگر مربوط به اتوبوس هاي درون شهري شيراز هم به اين سراها مجهز مي شوند.
دستغيب گفت: براي تسهيل كار خيرين هم اكنون بيش از 50 تا 60 بسته شامل پروژه هايي كه خيرين مي توانند در شهر اجرا كنند در يك كتابچه تهيه شده است كه اين پروژه ها شامل موارد فرهنگي، مذهبي، كتابخانه، گرمخانه و ساير نيازمندي هاي شهر است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار