نفت مسجد سلیمان و برق جدید شیراز تیم های اول و دوم جدول رده بندی دسته اول کشور در مصافی حساس در هفته سیزدهم فوتبال دسته اول به دیدار هم می روند.
کد خبر: ۵۲۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷ 12 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:این بازی بیست و سوم آبان 96 ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود و سه امتیاز برای هر 2 تیم در ادامه صدرنشینی می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.
شاگردان محمود فکری کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال تهران و سرمربی کنونی نفت مسجد سلیمان هم اینک با 29 امتیاز هفته هاست در صدر جدول قرار دارند و فاصله پنج امتیازی این تیم با برق شیراز حاشیه امنیت خوبی برای تیم نفت است تا با خیال راحت به مصاف شاگردان داوود مهابادی سرمربی تیم برق که نتایج خوبی هم کسب کرده ، برود.
تقابل محمود فکری و داوود مهابادی که هر 2 در دهه 70 از استقلال تهران برای گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی به فجر سپاسی شیراز پیوستند و پس از پایان دوران خدمت هم چند سال در کنار یگدیگردر فجر با مربیگری زنده یاد منصور پورحیدری بازی کردند نیز از دیدنی های این بازی خواهد بود. 
برق شیراز هم اینک پس از 12 بازی با 24 امتیاز در تعقیب تیم صدرنشین است و این تیم در صورتی که بتواند برنده این بازی باشد فاصله امتیازی خود را با نفت به عدد 2می رساند و می تواند همچنان مدعی قهرمانی در نیم فصل باقی بماند.
تیم نفت مسجد سلیمان هم اگر از این دیدار با دست پر خارج شود اختلاف امتیاز خود را با تیم برق به عدد هشت می رساند و با توجه به چهار بازی باقی مانده از دور رفت این تیم هم می تواند قهرمانی خود را در نیم فصل مسجل کند.
باید منتظر ماند و دید کدام تیم در پایان بازی می توانند امیدوار به قهرمانی در نیمه فصل اول باشند.
همچنین در این هفته تیم فجر سپاسی دیگر نماینده شیراز در فوتبال دسته اول کشور با بردی که برابر ملوان در هفته گذشته کسب کرد با روحیه خوب به مصاف تیم اکسین البرز در شهر کرج می رود.
تیم اکسین هم اینک 19 امتیازی است و در رده ششم جدول جای دارد و تیم فجر هم با 18 امتیاز در رده هشتم ایستاده است از این رو این دیدار هم از حساسیت زیادی بر خوردار است.
فجری ها بازی سختی برابر تیم میزبان خود دارند اما در صورتی که با برتری میدان را ترک کنند جای تیم اکسین را در رده ششم خواهند گرفت و می توانند برای صعود به بالای جدول همچنان امیدوار باشند.
فوتبال شیراز در دهه هشتاد با 2 تیم برق و فجر سپاسی در لیگ برتر کشور حضور داشت از این رو در این سال ها فوتبال فارس رونق بسیار خوبی گرفت و چندین بازیکن هم از این استان به تیم های ملی و مطرح همچون استقلال و پرسیولیس معرفی شد.
تیم برق تا هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر کشور حضور داشت و در سال 88 به دسته اول کشور سقوط کرد و به سرعت این سراشیبی را طی کرد طوری که در عرض حدود سه سال به سطح اول فوتبال محلات فارس رسید و از برق محبوب نارنجی شیراز تنها استخوانی باقی ماند و دیگر گوشتی ندارد که خورده شود.
تیم فجر دیگر تیم شیرازی هم پس از حضور در 13 دوره با لیگ برتر خداحافظی کرد و اینک شیرازی ها و به ویژه فارسی ها پنج دوره است که در لیگ برتر تیم ندارند تا در ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز میزبان تیم های استقلال و پرسپولیس باشند.
تیم برق جدید شیراز به رغم مشکلات مالی که دارد آیا می تواند در پایان مسابقات فوتبال دسته اول کشور به انتظار پنج ساله شیرازی ها پایان دهد؟
اگرچه فجری ها هم این شانس را دارند که امسال به لیگ برتر صعود کنند.
در مسابقات فوتبال دسته اول 18 تیم حضور دارند و پس از انجام 34 بازی تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر فصل 97 را دریافت خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار