نخستین جشنواره استانی زعفران با هدف معرفی و توسعه کشت این محصول، ارتقای صادرات آن و رونق گردشگری در استهبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 12 November 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:امروزه جشنواره‌ها و رویدادها یکی از روبه رشدترین بخش‌های تجارت گردشگری است که با عنوان « گردشگری رویداد» شناخته می‌شود. رویدادها، مراسم، آئین‌های سنتی و مناسبت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی، اعیاد و یادروز بزگان ادب و هنر استان فارس  ظرفیتی برای توسعه گردشگری رویداد است. 

یکی از جشنواره‌هایی که می‌تواند بخشی از گردشگری رویداد به حساب آید، جشنواره زعفران شهرستان استهبان است که امسال برای نخستین بار در سطح استانی برگزار می‌شود و می‌توان علاوه بر معرفی و توسعه آن نقش مهمی در رونق گردشگری داشته باشد. 

زهرا تابش، دبیر این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مدت یک روز در تاریخ 2 آذرماه در شهرستان استهبان برگزار می‌شود که هدف اصلی معرفی و توسعه کشت زعفران است. 

وی با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش نخست که در صبح برگزار می‌شود شامل سخنرانی و رونمایی از کتابی با موضوع زعفران و بخش دوم عصر همان روز بازدید از مزارع زعفران است. 

تابش با بیان اینکه این جشنواره مردمی است و همه علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند، افزود: تورهای گردشگری در صورت تقاضا برای شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق میراث فرهنگی استهبان اقدام کنند.

شهرستان استهبان با سطح زیرکشت 512 هکتار زعفران یکی از قطب‌های تولید زعفران در استان فارس است که نقش مهمی در صادرات این محصول دارد.

براساس اعلام جهاد کشاورزی متوسط تولید زعفران در این شهرستان در هر هکتار پنج کیلوگرم است و پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 2 هزار و 500 کیلوگرم از این محصول برداشت شود.

زعفران


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار