شهردار شیراز گفت:امروز افزایش ساخت و سازها و تخریب بخش زیادی از باغات قصردشت که ریه‌های شهر شیراز محسوب می‌شوند، اثرات جبران‌ناپذیری برای شهر شیراز داشته که ملموس‌ترین آن‌ها، تغییر دمای شهر است، بنابراین به نظر می‌رسد برای زیبایی بیشتر شیراز و ماندگاری عنوان «شهر سبز و بدون آلایندگی» باید با تغییر الگوهای شهرسازی، به توسعه فضای سبز شهری به ویژه حفظ مجموعه باغات قصردشت اهمیت بیشتری بدهیم
کد خبر: ۵۲۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 12 November 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز امروز، ۲۱ آبان‌ماه در بازدید از بخش‌های مختلف حوزه معاونت شهرسازی و معماری با اشاره به وجود آشفتگی در نمای ساختمان‌های شیراز و عدم وجود یکدستی در آن‌ها گفت: باید تکلیف نمای ساختمان‌ها را در محورهای اصلی شهر مشخص کرد تا یکدستی، نظم بصری و زیبایی فضای عمومی را به شهر برگردانیم.
وی با بیان اینکه هرج و مرج و آشفتگی‌های بصری که هم اکنون در نمای ساختمان‌ها وجود دارد، در خور شهر شیراز نیست، گفت: باید با تهیه طرح‌های یکسان، زیبا و متناسب با فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی- اسلامی، بی نظمی نمای ساختمان‌ها را کاهش داد و در این راستا می‌توان از سازمان نظام مهندسی به عنوان یک ظرفیت توانمند استفاده کرد.

اسكندرپور همچنین با اشاره به لزوم تخصیص سهم قابل توجهی از محوطه درونی و بیرونی ساختمان‌های شهری به فضای سبز، گفت: امروز افزایش ساخت و سازها و تخریب بخش زیادی از باغات قصردشت که ریه‌های شهر شیراز محسوب می‌شوند، اثرات جبران‌ناپذیری برای شهر شیراز داشته که ملموس‌ترین آن‌ها، تغییر دمای شهر است، بنابراین به نظر می‌رسد برای زیبایی بیشتر شیراز و ماندگاری عنوان «شهر سبز و بدون آلایندگی» باید با تغییر الگوهای شهرسازی، به توسعه فضای سبز شهری به ویژه حفظ مجموعه باغات قصردشت اهمیت بیشتری بدهیم.

شهردار شیراز با تأکید بر ضرورت احترام به شهروندان در مجموعه شهرداری به خصوص حوزه شهرسازی و معماری که بیشترین مراجعات مردمی را دارد، گفت: مردم و مراجعان باید واقعاً ارباب ما باشند و تکریم ارباب رجوع در عملکرد شهرداری مشهود باشد.

وی ادامه داد: کارکنان مجموعه شهرداری باید ضمن حفظ عزت و کرامت خود و مراجعان، همواره پاسخگوی شهروندان باشند تا بتوانیم شهرداری را به نهادی چابک، کارآمد، پاسخگو و شفاف تبدیل کنیم.

اسكندرپور با بیان اینكه زمانی که با شهروندان صادقانه و با صمیمت رفتار کنیم، آنان نیز با شهرداری و مسئولیت‌هایش همراه می‌شوند، گفت: همچنین با نگاه نرم‌افزاری و تولید فکر و اندیشه‌های نو، باید به دنبال شهروند فرهنگ‌مدار باشیم و با تکیه بر محله محوری، ساخت فرهنگ عمومی را از محلات و با کمک کانون‌هایی نظیر مساجد و پارک‌های محله‌ای آغاز کنیم.

وی همچنین اظهار كرد: طی سال‌های اخیر به دلیل فاصله از پست‌های مختلف و حضور بیشتر در متن مردم، مشکلات را از زاویه نگاه آن‌ها دیده‌ام و امروز افق شهر شیراز را بر آن مبنا ترسیم کرده‌ام؛ در این راستا معتقدم شیراز شهر گفت‌وگوی اقوام مختلف با آرزوهای مشترک است و مجموعه شهرداری نیز باید به دنبال نهادینه کردن این آرمان باشد.

نوذر امامی، عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و نیاز به استانداردهای زنده دارد، گفت: در حال حاضر فضای شادی و نشاط شهروندی در شیراز کمرنگ است و وضعیت فعلی نشاط فرهنگی و اجتماعی شهر رضایت بخش نیست.

وی افزود: شورای پنجم اساس کار خود را بر مبنای انسان محوری تعریف کرده است و از شهردار منتخب نیز توقع داریم با نگاه انسان محور به شهر، فضای نشاط و سلامت روانی را در شیراز گسترش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار