به مناسبت 28 صفر سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و بهترین آفریده خدا، 84 تن آش سبزی در شیراز پخت و توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 13 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:مدیرعامل موسسه خیریه امام صادق (ع) شامگاه یکشنبه در نشستی خبری، با تشریح جزئیات پخت آش سبزی 28 صفر در شیراز، اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته امسال نیز 84 تن آش سبزی به مناسبت 28 صفر سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) در شیراز پخت و توزیع می‌شود.
محمد اسدی با بیان اینکه برای پخت آش 28 صفر در شیراز حدود 850 آقا و خانم مشارکت دارند، تصریح کرد: توزیع آش از ساعت 5 صبح آغاز خواهد شد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: برای پخت 84 هزار کیلو آش حدود یک‌صد و 60 میلیون تومان هزینه خواهد شد که علاوه بر ملزوماتی چون سبزی، حبوبات، روغن و...تنها 120 رأس گوسفند به همین منظور استفاده می‌شود.

وی همچنین گفت: برای تهیه مواد آش 28 صفر سعی شده که بهترین‌ها تهیه شود چراکه این آش به نیت بهترین آفریده خدا یعنی پیامبر اکرم (ص) تهیه می‌شود؛ برای نمونه سبزی تره آن که حدود 4 تن است را از دزفول که تره مرغوبی دارد، وارد خواهیم کرد.

محمد اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال شانزدهمین سال پخت و توزیع آش سبزی در شیراز است، تصریح کرد: پخت آش سبزی 28 صفر یک کار کاملاً مردمی است که انتظار می‌رود امسال نیز مردم در همکاری برای پخت و کمک مالی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به نذورات مردم و فرهنگ وقف، اظهار داشت: افراد می‌توانند در این کار مردمی و خداپسندانه برای ادای نذر خود شرکت کنند و بدانند که مشارکت‌های آنان حتی در مبالغ اندک می‌تواند راهگشا باشد.

این فعال اجتماعی همچنین گفت: متأسفانه مدتی است که برخی مدعی شده‌اند که چرا پول پخت آش 28 صفر صرف مستمندان و فقرا و ازدواج جوانان نمی‌شود که باید گفت این بحث‌ها در مجموعه خیریه دیگری در حال پی گیری است که حدود 40 خانواده را پوشش می‌دهد.

اسدی خاطرنشان کرد: پول نذر شده برای آش 28 صفر را نمی‌توان خرج مسائل دیگر کرد چراکه این پول برای این کار نذر شده و به این نیت صرف شده است.

پخت آش 28 صفر هرساله در محل پارک خلدبرین شیراز انجام می‌شود که امسال این برنامه مردمی و باشکوه با یاد شهدای مدافع حرم به‌ویژه سردار شهید عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم استان فارس آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار