تعدادی از زائران اربعین حسینی که از زاهدان عازم کربلا شده بودند در مسیر بازگشت و در منطقه "دشت ارژن" شهرستان شیراز به دلیل خرابی اتوبوس ۹ ساعت در جاده معطل بودند و هیچ نهادی به یاری آنها نرفت.
کد خبر: ۵۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 13 November 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:یک دستگاه اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی که از زاهدان عازم کربلا شده بود در مسیر بازگشت در منطقه "دشت ارژن" از توابع شهرستان شیراز خراب شد و هیچ یک از دستگاه‌های متولی به کمک این زائران نرفت.

یکی از این زائران اظهار داشت: اتوبوس در ساعت 2 بامداد امروز دچار خرابی شد و به ناچار در گوشه‌ای از جاده و در دشت ارژن توقف کرد تا پس از رفع نقص به مسیر خود ادامه دهد.

این زائر افزود: زائران پس از آنکه متوجه شدند اتوبوس نیازمند تعمیر اساسی است و دیگر امکان حرکت ندارد با مسئولان ستاد‌ بحران، پلیس راه، هلال احمر، فرمانداری و بخشداری تماس گرفتند اما متاسفانه هیچ‌ یک از این ارگان‌ها یا جوابگوی تماس‌های تلفنی نبودند و یا از کمک‌رسانی به زائران شانه خالی کردند.

وی ادامه داد: همه زائران داخل این اتوبوس مجبور شدند از ساعت 2 بامداد تا 10 صبح را در داخل اتوبوس و در سرما سپری کنند و تماس‌های ما با مسئولان دشت ارژن و شیراز بدون نتیجه ماند و هیچکس به یاری زائران امام‌ حسین(ع) نیامد. حتی زائران مجبور شدند نماز صبح را در سرمای شدید بامدادی و روی آسفالت اقامه کنند که به هیچ‌ وجه در شان زائر امام‌حسین(ع) و مسئولان فرهنگی این استان نبود.

این زائر خاطرنشان کرد: در شرایطی که در استان سیستان و بلوچستان ستاد مردمی و برخی نهادهای فرهنگی و انقلابی از حدود 35 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به بهترین نحو پذیرایی و میزبانی کردند، چطور ممکن است مسئولان شیراز و استان فارس توان پذیرایی و اسکان موقت این حجم کم زائران را نداشته باشند که این موضوع چیزی جز کوتاهی مسئولان به زائر امام حسین(ع) نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار