در سرشماری پاییزه سالجاری منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، آمارها همگی حکایت از رشد کلیه گونه های جانوری پستانداران دارد.
کد خبر: ۵۲۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از هورگان:بنا بر اعلام رئیس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، سرشماری پاییزه سال1396 شمسی که مطابق هرساله در60 درصد از مساحت این  منطقه حفاظت شده 408 هزار هکتاری انجام شد.  سرشماری  امسال زیر نظر اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل محیط زیست استان فارس و با همکاری جمعی از محیط بانان دیگر شهرستانها و تعدادی از اعضای تشکلهای مردم نهاد و دوستداران طبیعت انجام شد.

احمد رستگار افزود: آمارگیری امسال با برنامه ریزی، گروه بندی و توزیع فرمهای ثبت آمار حیات وحش  برای هر گروه آغاز و سپس  جهت مستند کردن  حیات وحش موجود فیلم و عکس تهیه شد. خوشبختانه نتیجه کلی حکایت از رشد پستانداران در این پارک بود. افزایش بسیار خوب گورخر ایرانی به بیش از 850 رأس و حدود 2 هزار رأس از گونه های کل،بز، قوچ و میش در این سه روز مشاهده شد. همچنین آمار گونه جبیر که از حیوانات حفاظت شده است؛ نسبت به سال های گذشته وضعیت بسیارخوبی داشت. 

رستگار با بیان این  نکته که گونه های گربه سانان و سگ سانان که از گونه های موجود در این منطقه حفاظت شده و پارک ملی هستند؛ نیز بر پایه بررسی ها، آثار و شواهد موجود از رشد خوبی برخوردار می باشند؛ گفت: دراین سر شماری علاوه بر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس مجتبی شکرانه، حسین شعبانی از کارشناسان ارشد نظارت بر حیات وحش و خبره در پایش گونه های جانوری زیستگاهها، این مجموعه را همراهی و نظارت کردند. 

 در سرشماری و پایش  امسال افرادی از اداره  نی ریز، پارک ملی بختگان، فسا ، استهبان و NGO  هایی از شهرستانهای سیرجان و نی ریز به همراه تعدادی ازعکاسان حیات وحش اکیپ ها را جهت مستند سازی همراهی کردند.

رستگار امنیت بهتر و بیشتر، کنترل و حفاظت از گله های پستانداران در زمانهای مهاجرت به مرز استانهای کرمان و یزد را از عوامل  رشد و بهبود نسبی در وضعیت گونه ها دانست.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار