مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس:فارس تنها استانی است که خرید و فروش کلیه را ندارد و فرد زنده جز برای افراد و وابستگان درجه یک نمی تواند کلیه دهد.
کد خبر: ۵۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 14 November 2017
تابناک فارس به نقل از افسانه:نادر معینی آزاد کازرونی روز گذشته در نشست خبری همزمان با هفته حمایت از بیماران کلیوی درخصوص آمار پیوند کلیه در استان گفت: طی دوماه بیش از ۲۰۰ پیوند کلیه داشتیم که این تعداد از آمار سالیانه آمریکا بیشتر است.

وی عمده مراجعه کنندگان بیماری کلیوی در خارج از استان را از بوشهر، بندر عباس، قسمتی از استان اصفهان و کرمان بیان کرد و افزود: در مجموع تعداد پیوندهایی که در استان فارس می شود از آمریکا و اروپا بیشتر است. به گفته آزاد کازرونی؛ علم، محیط فیزیکی و عضو سه عامل مهم در درمان بیماری است که این سه مورد را در فارس باهم داریم.

وی همچنین در خصوص اهدای عضو گفت: در فارس بیش از ۱۲۵ هزار نفر کارت اهدای عضو پر کردند و گرچه قبلا رضایت گرفتن اهدای عضو خیلی سخت بود اما در حال حاضر این موضوع نهادینه شده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس با بیان اینکه وضع بیماران کلیوی در ماه دوبار به صورت رایگان کنترل می شود، تصریح کرد:  ماهیانه بین140 تا 150 بیمار رایگان تحت درمان و  معاینه قرار می گیرند. آزاد کازرونی پیرامون خرید و فروش کلیه در استان گفت: فارس تنها استانی است که خرید و فروش کلیه را ندارد و فرد زنده جز برای افراد و وابستگان درجه یک نمی تواند کلیه دهد.

*اولین مرکز پیوند ریه فارس در ۴ ماه آینده در بیمارستان ابوعلی سینا راه اندازی می شود

همچنین رئیس بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا با بیان اینکه این بیمارستان بزرگترین مرکز پیوند است، اذعان داشت: سالیانه بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ پیوند کبد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ پیوند کلیه در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا انجام می شود. دکتر حشمت الله سلاحی با بیان اینکه شروع تمام پیوندها در شیراز بوده است از راه اندازی مرکز پیوند ریه در ۴ ماه آینده در بیمارستان ابوعلی سینا خبر داد که بعد از تهران دومین مرکز است. وی همچنین محدودیت پیوند را در کمبود عضو بیان و افزود: تا ۶ ماه آینده بیمارانی در نوبت پیوند داریم که این بسته به شرایط افراد متفاوت است. سلاحی با بیان اینکه پیوند کبد از نظر تاکتیکی سخت ترین پیوند و ۲۴ ساعت زمان بیهوشی بیمار است، تصریح کرد: کمبود وسایل در بخش جراحی به این موضوع  اضافه می شود که بخشی  از آن به دلیل دیرکرد در پرداختی بیمه ها است. به گفته رئیس بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا در این مرکز درمانی تمامی بیماران اورژانسی و غیر اورژانسی پذیرش می شوند و تا چند وقت دیگر هم بخش بیماران قبلی اندازی می شود. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
کلیه و یه تکه کبد با گروه خونی o+فروشی متاهل و 34ساله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار