داریوش نویدگویی ناشر برتر کشوری که میهمان پاسداشت کتاب در مدرسه شاهد لاله ها بود این پرسش را مطرح ساخت: چراما با کتاب بیگانه ایم؟
کد خبر: ۵۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 15 November 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:مدیرانتشارت نوید شیراز که از پیشکسوتان حوزه نشرکشوربه شمار می رود ظهر چهارشنبه در یکی از مدارس شیراز گفت: همه مسولین وکسانی که دراین شهر هستند و مهم نیست در چه مقام و پستی خدمت می کنند؛ باید همگان تفکرشان فرهنگی باشد، چه دولتی ها چه و موسسات خصوصی که درحوزه های مختلف فعالیت می کنند باید فرهنگی بیندیشند چون شیراز شهر فرهنگ است.

وی درادامه خطاب به دانش آموزان گفت: این رسانه های جدید در فضای مجازی که از راه موبایل وارد خانه ها شده باید مواظب باشید که  شما را از بنیاد فرهنگی، تاریخ و فرهنگ این کشور جدا نکند زیرا، اینها خانواده ها ایرانی را نشانه گرفته اند؛  باید فرهنگ ایرانی و اسلامی سرلوحه زندگیتان باشد واز خانواده های خود مواظبت کنید.

مدیرانشارات نوید شیراز همگان را دعوت کرد با حضورشان درنمایشگاه کتاب فارس به این نمایشگاه رونق بدهند چرا که درنمایشگاه برنامه های مفصلی خواهیم داشت.

نویدگویی در ادامه از سید مهدی میرعظیمی برای خلق اثر کتابهای یک صفحه های که دلسوزانه وآگاهانه درحوزه فرهنگ خدمت می کند، تجلیل کرد، این در حالی بود که در پایان دویست جلد کتاب به دانش آموزان مدرسه هدیه داد.

بهرام سلمانی مسئول برگزاری این برنامه هم گفت: از روز شنبه ۲۰ آبان  جاری با کاروان کتاب به مدارس می رویم وبرای دانش آموزان نمایش کتاب اجرا می کنیم که امروز این کاروان به پاسداشت کتاب در مدرسه شاهد لاله ها سرود کتاب اجرا کرد.

دراین پاسداشت که مسئولینی از دستگاه های مختلف فرهنگی حضور داشتند، بتول معلم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز گفت: دوست داریم یکی از شهرهای استان ومخصوصا شهرصدرا  بعنوان پایتخت کتاب انتخاب شود؛ بنابراین تلاش می کنیم تا این پایتختی را نصیب استان فارس کنیم.

دراین مراسم همچنین کیانی مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز گفت: جامعه با تفکرهای متنوع روبروست، از این رو باید همه اینها را پویا و به حرکت دربیاوریم تا همه متوجه این اهمیت و این ضرورت باشند که دردنیای امروز برای اینکه به پیشرفت و تعالی برسیم راهی نداریم بجز توسعه فرهنگی وبصورت خاص پرداختن به مقوله کتاب وامروز به تحقیق ثابت شده است هیچ رسانه ای جای رسانه مکتوب وکتاب نگرفته و نخواهد گرفت وهیچ کس جای آموزگار نگرفته ونخواهد گرفت لذا ما باید اهمیت این موضوع رابه همگان گوشزد کنیم.

در ادامه این مراسم، زهرا افتخاری مدیرکانون پرورش فکری کودک ونوجوان استان فارس هم گفت: دانش آموزان به عشق کتاب زیر آفتاب مهربانی نشسته اند که برای کتاب جشن بگیرند تا دخترانی آینده ساز برای میهن اسلامی بار بیایند و بتوانند خوش بدرخشند.



وی در عین حال گفت: هدف اصلی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مطالعه و کتاب خوانی است که بجز کتاب ، ۴۲ ماموریت فرهنگی هنری و ادبی دارد و همه شما دانش آموزان مهمان درکانون پرورش فکری سراسر استان هستید.

افتخاری قول داد قفسه کتابخانه مدرسه را از گروه الف، ب و جیم را پر کند و کتابخانه های کلاسی درمدرسه شکل بگیرد.

درادامه این پاسداشت ابراهیمی به نمایندگی از نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: مهمترین اختراعی که انسان تاکنون داشته، کتاب است؛ ما به واسطه کتاب توانسته ایم دانش خود را به دیگران منتقل کنیم بدین خاطر دنیا توانسته از این طریق پیشرفت کند.

وی درادامه گفت: ازمعلمین می خواهم ازمطالعه کتابهای غیر درسی استقبال کنند و دانش آموزان را برای خواندن کتابهای دیگرتشویق کنند.

ابراهیمی در عین حال با توجه به قرار گرفتن در روز ملی کتاب که تمامی کتابخانه های استان فارس بصورت رایگان عضو می پذیرد، همگان را دعوت کرد جهت هدیه دادن از کتاب استفاده کنند.

مراسم پاسداشت کتاب با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مدیریت موسسه فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس درمدرسه شاهد لاله ناحیه یک آموزش وپرورش شیراز با حضورمسئولینی از آموزش وپرورش استان فارس، کانون پرورش فکری استان فارس، شهرداری ومعاونت فرهنگی شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر، بنیاد شهید، فرمانداری شیراز، انجمن ناشران استان فارس با حضوردانش آموزان مدرسه شاهد درپاسداشت کتاب برگزار شد  که درپایان گروه هنری موسسه آوای اندیشه برای دانش آموزان برنامه های هنری اجرا کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار