موسوی گفت: به مناسبت هفته وقف برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که ارائه خدمات درمانی در محل موقوفه خلیلی به بیماران نیازمند از 25 آبان تا 4 آذر ماه به صورت رایگان انجام خواهد شد.‌ افتتاح برخی موقوفه های درمانی و کلنگ زنی اورژانس موقوفه خلیلی از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.
کد خبر: ۵۲۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ 15 November 2017
تابناک فارس به نقل از شیرازه:پیش از ظهر امروز حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد شش ماهه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، گفت: به مناسبت هفته وقف برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم که  ارائه خدمات درمانی در محل موقوفه خلیلی به بیماران نیازمند از 25 آبان تا 4 آذر ماه به صورت رایگان انجام خواهد شد.‌ افتتاح برخی موقوفه های درمانی و کلنگ زنی اورژانس موقوفه خلیلی از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

عباس موسوی افزود: ایستگاه "همه واقف باشیم" در آرامگاه مرحوم محمد نمازی واقف بیمارستان نمازی با هدف ترویج فرهنگ وقف برپا خواهد شد. نشست تخصصی "وقف و سلامت" در 30 آبان ماه با حضور مدیران و اساتید و اطباء موقوفات درمانی تحت حوزه عملکرد اوقاف استان فارس برگزار خواهد شد. همچنین همزمان با تقارن هفته وقف و  دهه آخر صفر ویژه برنامه‌های شهادت در روزهای پایانی صفر در بقاع متبرکه شیراز از تاریخ 25 لغایت 28 آبان برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: اعزام 153 تن از مبلغین  که از روحانیون حوزه علمیه قم و طلاب بومی استان فارس هستند به مناسبت دهه آخر صفر انجام خواهد شد. فعالیت مبلغین در خیمه‌های معرفت حسینی حرم سید علاء الدین حسین در قالب ارائه مشاوره، سخنرانی، طب اسلامی و غرفه ویژه کودکان خواهد بود. همچنین در جوار حرم‌های مطهر حضرت سیّد علاءالدین حسین (ع) و حضرت علی بن حمزه (ع) ایستگاه سلامت راه اندازی خواهد شد. همایش یاوران وقف با حضور خیرین، واقفین، علما و مسئولین و رونمایی از وقف جدید و تجلیل از واقفان در اداره کل اوقاف استان فارس برگزار خواهد شد. 

موسوی تصریح کرد: با اجرای طرح مودت بیش از 30 میلیارد ریال به بازسازی بقاع متبرکه استان اختصاص یافته است. در شش نخست ماه سال 96، حدود 19 وقف جدید در استان فارس به ثبت رسیده که بیش از 30 میلیارد ریال ارزش دارد. در شش ماه نخست سال جاری بیش از پنج هزار رقبه سند دار شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش حقوقی یک هزار و 616 فقره سند مالکیت به ارزش ده میلیون و 868 هزار مترمربع به ثبت رسیده که ارزش آن بیش از 400 میلیارد ریال برآورد می‌شود که این وقوفات به نیت ساخت حسینیه، کانون فرهنگی ورزشی، تامین هزینه‌های حوزه‌های علمیه، عزاداری امام حسین (ع) می‌باشد و بیشترین وقف مربوط به شهرستان استهبان است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس خاطر نشان کرد: شورای حقوقی اداره کل اوقاف استان فارس در سال جاری با هدف کاهش دعاوی قضایی 30 جلسه برگزار کرده و به 80  پرونده موقوفات رسیدگی کرده است.  پنج هزار پلاک ثبتی با همکاری اداره منابع طبیعی استان رفع اختلاف شده است. همچنین میزان وصول مطالبات موقوفات از دستگاه‌های اجرایی حدود یکصد میلیون ریال است که امیدواریم با رفع اختلاف در این موارد، موقوفات به حق خود برسند. 

عباس موسوی در پایان متذکر شد: در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کشور روز گذشته اداره اوقاف و خیریه استان فارس از محل موقوفات منطبق یک کامیون آب معدنی ارسال کرد و عصر امروز یک کامیون مواد غذایی و کنسروجات و پتو ارسال خواهد شد که در مجموع به ارزش 60 میلیون تومان است. البته امیدواریم در سال‌های آینده موقوفات با نیت منفعتی انجام شود.‌

در ادامه این نشست میثم حسینی، معاون فرهنگی اداره اوقاف استان فارس  گفت: همه قشرهای جامعه به انحاء مختلف از آثار و برکات وقف بهره‌مند خواهد شد زیرا بسیاری از مکان‌های عمومی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها موقوفه هستند و در این مکان‌ها به مردم خدمات‌رسانی می‌شود.

میثم حسینی افزود: امسال به مناسبت هفته وقف دو ویژه برنامه داریم؛ نشست‌های صنفی با صنوف مختلف جهت بیان آداب و برکات وقف با توجه به نیازهای روز جامعه انجام خواهد شد. در این نشست‌ها گزارشی از فعالیت‌های اداره اوقاف فارس ارائه می‌شود. همچنین راه‌اندازی انجمن یاوران وقف با حضور قشرهای مختلف جامعه انجام خواهد شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار