رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: ۹۰ درصد مشکلات امروز تولیدکننده و صنعتگران قوانین ملی است در حالیکه فضای خوب حمایتی در فارس وجود دارد.
کد خبر: ۵۲۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 16 November 2017
جمال رازقی صبح چهارشنبه در همایش روز ملی صادرات افزود: در سال ۹۵ بیش از یک میلیارد دلار صادرات فارس بوده و حرکتی که در استان انجام شده قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: البته خودمان را با اعداد ریز در کشور مقایسه می کنیم که البته از جهان عقب هستیم

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: بحران قیمت تمام شده باعث از دست دادن بازارهای خارجی و حتی عدم توانایی رقابت با واردات در بازار داخل کشور است.

رازقی یادآور شد: یکی از مشکلات مهم تولید، نظام بانکی و سود سپرده های ۱۵ درصد است که نشان از نیاز نظام بانکی به اصلاح شدن است.

وی ادامه داد: پولی که به تولیدکننده و صادرکننده پرداخت می شود امکان افزایش صادرات و رونق تولید نیست.

رازقی افزود: موضوع مالیات از دیگر مشکلات تولید است و در سال گذشته سهم مالیاتی صنعتگران از کل کشور بیش از ۶۰ درصد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تاکید کرد: ۹۰ درصد مشکلات بخش خصوصی در فارس مربوط به قوانین ملی است در حالیکه با حمایت مدیریت ارشد استان فضای خوبی برای تولید و سرمایه گذاری حاکم است.

وی ادامه داد: راه حل این مشکلات تنها در دست دولت نیست بلکه تمام قوا باید ورود کنند و از طرفی همدلی و اتحاد نیز باید نه تنها در کشور بلکه در فارس اولویت داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار