" شاخ شمشادها را شکستند " گزارش های مردمی بدست نویسنده این مطلب رسید که حکایت از افزایش بی رویه قطع درختان در شهر مرودشت را دارد.
کد خبر: ۵۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 16 November 2017

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا:چرا شهروندان دست به این اقدام مجرمانه می زنند؟چرا شهرداری مرودشت در تشکیل کمیسیون ماده 7 اقدام سریع و فوری نمی کند؟
قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها ، ماده 7 بیان کرده است : « به منظور نظارت بر حسن اجراي قانون و آئین نامه اجرائی آن و تشخیص باغات کمیسیونی مرکب از اعـضاي زیر در هر شهرداري تشکیل می شود: الف یکی از اعضاي شوراي اسلامی شهر به انتخاب شورا – ب یک نفر به انتخاب شهردار ترجیحاً معاون شهرسازي و یا معاون خدمات شهري شهرداري ج - مدیر عامل سازمان پارکها و فضاي سبز و در صورت عدم وجود سازمان پارکها و فضاي سبز در شهرداري، مـسئول            فضاي سبز شهرداري».
امروز شاهد این واقعیت هستیم بارها شهروندان در غیاب کمیسیون ماده 7 (مرجع تصمیمات در مورد فضای سبز) اقدام به عمل مجرمانه قطع درختان می کنند ، به جهت جلوگیری از این معضل قانونی تشکیل این کمیسیون یکی از نیازهای اساسی حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و همچنین از رفتارهای مجرمانه در قطع درختان جلوگیری می کند.
طبق قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها ، شهرداری ها ، مسئول صدور مجوز برای قطع درختان هستند ، سوال اینجاست آیا شهرداری اقدام به دادن مجوز به اشخاص کرده است؟ اگر شهرداری مجوز صادر کرده است ، عمل کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط (حدود صلاحیت کمیسیون ماده 7 در صدور مجوز) قطع درختان را چگونه ارزیابی کرده است؟
شهروندان از اعضای هفت نفره شورای اسلامی شهر مرودشت آقایان اسماعیل استواری،نادر امیدوار،محمد حسن زارعی نژاد،ساسان طهماسبی،چنگیز نجاتی ، علی اکبر همت و ابوذر کاظمی با تدبیر و درایت شهردارانتظار دارند ، اول این که خلا قانونی کمیسیون ماده 7 را برطرف کنند.دوم این که برای حفظ محیط زیست شهری موضوع قطع درختان را بدور از نگاه سیاسی و انتخاباتی طی یک گزارش کامل و شفاف به اطلاع همشهریان برسانند.سوم این که هرگونه تصمیم در مورد فضای سبز شهری باید مصوبه این کمیسیون را داشته باشد.
واکنش شهرداری مرودشت و اعضای شورای اسلامی شهر در قبال عمل مجرمانه برخی از شهروندان در راستای قطع درختان مشخص کننده خط مشی آن ها در مورد محیط زیست شهری خواهد بود.

قطع درختان در مرودشت


قطع درختان در مرودشت


قطع درختان در مرودشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار