مسکن مهر لپویی شیراز برای متقاضیان مشکل آفرین شده است .
کد خبر: ۵۲۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 16 November 2017
تابناک فارس به نقل ازصداو سیما:اگر چه مسکن مهر رویای خانه دار شدن بسیاری را به واقعیت تبدیل کرد، اما مشکل این واحد‌های به اصطلاح ارزان قیمت طعم شیرین خانه دار شدن را به کام برخی ساکنان آن تلخ کرده است.
اعضای یکی از تعاونی‌های مسکن مهر شهر لپویی شیراز که از سال ۸۶ در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده اند، هنوز بلاتکلیف هستند.
سال ۸۶ طرح مسکن مهر برای رفاه حال افراد کمتر برخوردار جامعه کلید خورد تا مسکن‌های ارزان قیمت ، مُسکنی  بر درد هایشان باشد.
در استان فارس بیش از صد هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که قرار شد بیش از ۳۰ هزار واحد در شهر صدرا و لپویی ساخته شود.
۱۳۴ عضو یکی از تعاونی‌های این شهر از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان آورده نقدی خود را به امید خانه دار شدن به مدیر عامل تعاونی پرداخت کردند .

آقای رضایی یکی از اعضای این تعاونی می‌گوید: مسکن‌ها در حال ساخت بود که پیمانکار علاوه بر دریافت آورده‌های نقدی اعضا، تمام تسهیلات بانکی واحد‌های مسکونی را به حساب خود واریز کرد و متواری شد .
او می‌گوید: بعد از گذشت ۱۶ سال هنوز واحد‌ها تکمیل نشده و آن‌ها بدون تحویل گرفتن واحد‌ها مجبور هستند هر ماه اقساط تسهیلات بانک را هم پرداخت می‌کنند.
اعضای این تعاونی ادعا می‌کنند: بانک مسکن بدون در نظر گرفتن وضعیت ساخت و ساز مسکن‌ها تمامی تسهیلات را به مدیر عامل پرداخت کرده است. 
کمالی مدیر عامل بانک مسکن استان فارس پاسخ می دهد :پیشرفت واحد‌های مسکونی بالای ۹۳ درصد بوده و ما این تسهیلات را مرحله به مرحله به مدیر عامل تعاونیپرداخت کرده ایم.
اما مردم این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند بسیاری از واحد‌ها ۵۰ درصد بیشتر ساخته نشده و خواستار رسیدگی به وضعیت ساخت و ساز مسکن‌ها هستند.
عابد، مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس هم در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی بر تعاونی ۱۳۴ مسکن مهر انجام نشده است، می‌گوید: با توجه اینکه بیش از ۱۲ هزار تعاونی فعال است، نیرو و امکاناتی برای نظارت بر تعاونی‌ها نداریم. 
حمیدی زاده مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی فارس می‌گوید: بیش از دو ملیارد تومان برای ساخت و تکمیل ۱۳۴ واحد بلاتکلیف این تعاونی اعتبار لازم است که با انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره جدید به وضعیت آن‌ها رسیدگی می‌شود. 
وی می‌افزاید: تلاش می‌کنیم تا هزینه‌های محوطه سازی را برای تکمیل ساختمان استفاده کنیم تا اعضا ساکن شوند و سپس کار محوطه سازی را انجام دهیم.











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار